DEEL 1/3
Hallo
een heleboel mensen worden gek met het installeren van eclipse, maven, open blok, enz. En dit alles voor Ardublock.
Ik Toon u hoe te bewerken (2 manieren) maken blokkeert zonder de gekke wereld van eclipse.
BEWERKEN
- ce2.23 klasse editor downloaden
- Download HXD hex-editor http://www.bleepingcomputer.com/download/hxd-hex-...
- java editor downloaden
- downloaden van de BRONCODE voor de ardublock (deze we wil gebruikt voor maken blokken)
https://github.com/taweili/ardublock https://github.com/taweili/ardublock
A. de snelle manier
Open ardublock met WINRAR en ga naar com\ardublock\translator\block\duinoedu
ziet u vele .class-bestanden.
Slepen en neerzetten van een klassebestand uit ardublock voorbeeld "Partie_Emetteur.class"
Open Arduino met Ardublock en spelen schets met Emetteur
1. nu ce2.23 map openen en uitvoeren van ce.jar
2. in ce klasse-editor open en ga naar Partie_Emetteur.class
(uit ardublock)
3. Zet de modifymode(Off) op (on) - omhoog en rechts
4 Ga naar Menu constante zwembad ziet u de parameter all van klassebestand.
U kunt doen wat u wilt dat het bestand maar becareful met de waarden, maar voor het juiste resultaat
Wijzig alleen de waarde utf8-tekenreekstype.
u hebt toegang tot de lijn 52,55,59,61,64,65 en andere maar raak ze niet. Samen werken met arduino aan code weergeven en wijzigen.
Laten we het toevoegen van lijn in klassebestand
voorbeeld: Ga naar lijn 55 waarde: //libraries op http://www.duinoedu.com/
en toevoegen van _ #include _ #include
totale waarde: //libraries op http://www.duinoedu.com/ _ #include < LCD.h > _ #include < TFT.h >
wijzigen (knop) ingedrukt opslaan.
goto lijn 61 u waarde (naar beneden) ");".
schrijven); _Serial.begin(9600);
wijzigen
goto lijn 65 u waarde zien ");"
wijzigen); _Serial.println ("kappen ardublock");
wijzigen en opslaan.
"HXD hex editor en belasting Partie_Emetteur.class bestand openen
Zorgvuldig kijken naar rechts in voor //libraries http://duinoedu.com/ _ #include
Wanneer u vindt dat doen:
Het symbool '_' in de rechterkant heeft waarde in hex (linkerkant) 5F.
Wijzig 5F 0A. Dat betekent de volgende regel "\n"you see symbool"." wijs aan de rechterkant
verandering en het andere symbool '_' na. Het is rood.
hetzelfde doen en voor de andere 2
Opslaan en sluiten.
Nauwe arduino
Slepen en neerzetten het klassebestand terug naar ardublock naar dezelfde map.
Open arduino en ardublock. Maken schetsen in ardublock met Emetteur
eerste manier afgewerkt.