De afgelopen jaren heb ik een aantal tutorials, evenals foto's waar houten vierkanten zijn gebruikt om 8-bit sprites van klassieke videogames opnieuw. De meeste van deze zijn vrij eenvoudig en gebruiken van massaproductie houten vierkanten die zijn gebeitst en geschilderd afgewerkte figuren maken. Na het zien van voorbeelden, ik wist dat ik wilde maken van mijn eigen.
Hat tips om:
Taart Ninja
en
Skeplin
Twee belangrijke wijzigingen moesten worden aangebracht in deze om ze te maken een werkelijkheid voor mij. Ten eerste, ze zijn veel te groot voor mij om te bouwen en hang ergens in mijn huis of kantoor; de familie en collega's niet zou gewoon waarderen. Ten tweede wilde ik gewoon schilderen of beitsen aller de identieke pleinen. Dat is... Nou, dat is gewoon te makkelijk.
Ik voor het eerst geprobeerd een 8-bits hout Man uit Mega Man 2 en nodig ~ zes kleuren. Dat bleek vrij gemakkelijk. Ik beëindigde omhoog met populieren, eiken, walnoot, kers, Bloodwood en Wenge.
Deze keer wilde ik een beetje omhoog te schoppen en ga naar 16-bits (en wie zou een betere onderwerp dan Sonic). Dat bleek een beetje ingewikkelder.
Dit project duurde niet te veel instrumenten, maar vereist een behoorlijke hoeveelheid medium CA lijm en wat geduld. Op zijn minst je nodig hebt:
-tabel zag
-lintzaag
-verstek zaag
-framing plein
-machine van een soort schuren