Stap 3: De spelen stukken
De stukken die nodig zijn voor elke speler, zijn hetzelfde als conventionele Schaken. Elke speler is het volgende vereist:
1 koning
1 koningin
2 ridders
2 bisschoppen
2 rooks
8 pionnen
De stukken worden weergegeven in de afbeelding hierboven voor eventuele schaker gemakkelijk herkenbaar. Aan iedereen nieuw voor Schaken echter deze stukken zijn (van links naar rechts): koning, koningin, bisschop, Knight, pion en toren. De koning en de Ridder zijn gemaakt van twee delen, ik maakte ze als dit te verminderen de behoefte aan ondersteunende structuren in afdrukken.
De ridder heeft een basis, en het "paard" deel, plaats eenvoudig het lichaam "paard" in het basisartikel te construeren van de ridder. De koning heeft een basis en een kruis op de top. Het Kruis is een klein deel, die worden zal onhandig maar eenvoudig te monteren. Zoals met de ridder, simpel gezegd het Kruis in de ruimte voor het in het Kings head, en de speler is voltooid.
De spelen stukken in het schaakspel verplaatsen en vastleggen van andere spelers op verschillende manieren. Ik bben elke speler, en hoe ze kunnen bewegen onder. Er zijn koppelingen naar afbeeldingen in de beschrijving weergegeven: van dergelijke bewegingen voor elk spelen stuk. In deze beelden is de rode cirkel de startpositie voor het spelen stuk. Terwijl de blauwe cirkels vertegenwoordigen waar kan de speler dit stuk te verplaatsen.
Pionnen
Een pion in het schaakspel, beweegt zich 1 veld van de voorwaartse met uitzondering van de eerste zet waar het twee plaatsen kunt verplaatsen als de speler wenst. Om een ander stuk met een pion, moet het onj de diagonaal vierkant infront van de pion. Voor 3D Schaken, kunnen de pionnen op de beweegbare kwadraten omlaag één of van een en zendt een (effectief bewegende twee spaties). Een voorbeeld van hoe een pion in dit spel verplaatsen kan kan hier worden gezien.
De pion bovenaan rechts van de afbeelding, heeft op het beweegbare platform, aan de verre kant. Betekent dit dat er nergens deze pion kan verdergaan naar. Deze pion kan alleen verplaatsen diagonaal, die alleen kan worden gedaan om een ander stuk. De andere twee pionnen op het bord kunnen verplaatsen normaal, waar ze worden weergegeven bij het starten van hun posities.
Rooks
De toren kan Verplaats vooruit, achteruit, links of rechts van een aantal spaties. Het kan alleen verplaatsen in één richting telkens die het beweegt. Een toren kan nemen andere stukken die in haar pad zijn, zoals altijd met elk stuk, het kan pas een stuk op een moment, niet verplaatsen door middel van andere stukken (dit verschilt voor een ridder alleen), en stopt haar beurt wanneer het neemt een ander stuk of klaar is met het verplaatsen.
Een voorbeeld van hoe een toren in dit spel verplaatsen kan wordt hier weergegeven. Er zijn twee torens in dit beeld, een op zijn beginpositie, en een andere in een arbituary positie.
Ridders
De ridder wordt in de vorm van een "L" verplaatst op het bord. Hij beweegt twee plaatsen vooruit en één plaats naar links of naar rechts. Een paard kan vooruit, links, rechts of achteruit op deze manier (de 'left' en 'right' beweging na verplaatsen twee ruimten ten opzichte van de richting het is heeft verplaatst. Een afbeelding toont hoe een Knight kan verplaatsen op een typische spel van schaak kan hier worden gevonden.
Terwijl een beeld van hoe een Knight verplaatsen in een spel van 3D kan-is 3 speler Schaken hier. Een spelen stuk om mee te nemen een Knight, is het moet waar de Ridder eindigde aan het einde van de "L"-vorm verplaatsen. De Ridder kunt verplaatsen langs andere spelen stukken, gaat over hen of door hen.
Bisschoppen
De bisschoppen begint gewoonlijk op wisselende kleuren. Men begint op een zwarte sqaure, en anderzijds over een witte sqaure. Bisschoppen kunnen alleen verplaatsen in een diagonale richting, wat betekent dat ze altijd op dezelfde kleur vierkante gedurende de looptijd van de spellen zullen.
Een beeld van hoe bisschoppen Zet in dit spel hier is. Een bisschop zoals andere stukken (met uitzondering van een pion) kun je een spelen stuk van een andere speler die in haar pad is.
De koningin
De koningin is algemeen bekend als het meest krachtige spelen stuk op het bord. De koningin kan een willekeurig aantal ruimten in elke gewenste richting verplaatsen. Een afbeelding van hoe dit voor 3D 3 werkt speler Schaken is hier.
De koning
De koning, is de belangrijkste spelen stuk, waar het hoofddoel om te winnen is om te "vangen" de koning. De koning kan niet zoals andere stukken worden geslagen. De koning kan bewegen in een willekeurige richting, maar slechts één sqaure op een tijd, zoals hier te zien.