Stap 6: Scanmethode gebruikt 2 - Fix en het combineren van gescande modellen met MeshMixer
Deze stap is alleen vereist voor gebruik van een paar tools op MeshMixer. Voordat dit instructable ik alleen had over 2 uren ervaring op MeshMixer, dus geen freak out rechts nu als u denkt dit instructable is onmogelijk voor u. Eigenlijk, kan je al dit werk met MeshMixer met slechts een paar minuten van de opleiding! Deze software is werkelijk eenvoudig te gebruiken, en zeer krachtig!
U kunt zien in beide video's hieronder een versnellen video van vaststelling en combineren van verschillende delen van het lichaam in één. Het kostte me over 1h30m te maken van elkaar. Ik gebruikte alleen de hulpmiddelen van verfijnen, verplaatsen, Draw2, RobustSmooth en SrinkSmooth onder Hulpmiddelen voor Sculpt- en wissen & Vul-, PlaneCut - en Join onder Selecteer extra.
Deze video's zijn echt leuk om naar te kijken met het achtergrondmuziek :)
U kunt zien op de video die ik heb gevolgd (min of meer) deze stappen:
- Importeren van een lichaamsdeel
- Soepele en verfijnen alle mesh (snel)
- Repareren van gaten
- Overbodige delen op boven- en onderkant knippen
- Verfijnen en verbeteren met precisie
- Herhaal alle bovenstaande stappen op alle andere lichaamsdelen
- Lichaamsdeel een importeren door een (beginnend met hoofd) en de combinatie van alle onderdelen onder die.
- Definitieve verfijnen
- Schaal van het object te vergroten. Wij willen de hoogte te zijn van rond 140mm.
Vaststelling en combineren van mijn gescande onderdelen
Tot vaststelling en Combineren Gescande delen van mijn vriendin
Na alle de vaststelling en het combineren van alle 4 delen van het lichaam uiteindelijk heb ik met mijn model en mijn vriendin hieronder. Vrij goed hum?
Elkaar hebben over een miljoen driehoeken.
Volgende stap. Verdelen van hoofd en lichaam van dit model en maak een definitieve virtuele bobblehead klaar om af te drukken.