Stap 1: De Nitty stenig
Heb je gemerkt dat ondiep water transparant, is terwijl dieper water ondoorzichtig is? Hoe dikker een transparante substraat is, hoe meer licht is verzwakt. De harsen gedrukt door 3D-printers, zoals de Objet Connex 500, zijn eigenlijk transparant in dunne lagen. We kunnen een kleurovergang maken door regulering van de dikte van een materiaal met een bepaalde kleur en gelaagdheid het over een tweede materiaal van een andere kleur.
Demping van licht door een materiaal is niet lineair. Dit maakt de dingen een beetje lastig, omdat er niet een één op één relatie tussen diepte en grijswaarden. Met andere woorden, als wij Wit 0" dikte en zwart bij 1" dikte krijgen, dat betekent niet dat we krijgt een neutrale grijstint op 0,5". Sommige slimme mensen bedacht gelukkig in de relatie, die wordt beheerst door deze vergelijking:
die ziet er als volgt:
'Ik' is de lichtsterkte die met de diepte van de materialen varieert, 'z'. 'I0' is de eerste intensiteit, die we zullen veronderstellen dat is 1, of totaal. 'A' is de coëfficiënt van de demping voor dat materiaal. Merken dat pasmunten in ondiepe diepte zijn gekoppeld aan grotere veranderingen in intensiteit, maar bij grotere diepten, wijzigingen minder effect op de intensiteit hebben. Wanneer een substraat begint te ondoorzichtig, het gebeurt snel.
Wat we nodig hebben om erachter te komen is wat diepte nodig is om een bepaalde intensiteit. Het ontbrekende stuk is de waarde A, die afhankelijk van het materiaal voor de toplaag van hars is. Dus, eerste wat die we moeten doen is een A voor onze hars die resulteert in een print output die overeenkomt met de invoer foto vinden. De vorm die we zorg over Lost voor de diepte-z:
Om te zoeken naar de beste waarde van A, heb ik een bos van tests bij verschillende waarden. Ik probeerde beide zwart op wit en wit over zwart. Zwart op wit produceert een sepia toned beeld, terwijl wit over zwart meer blauwachtig.
Ik het resultaat door op zoek naar de beste continue grijswaarden geëvalueerd. Ik vond de prints van verscheidene waarden van A. Sommige zou het maken van een afbeelding meer donker en somber. Maar voor black over white, de waarde die ik gevonden voor de productie van de meest nauwkeurige reproductie was A = 120 (dit was het geval voor zowel Objet de Tango plus en Vero zwarten). Volledig zwart gebeurt op een diepte van ca. 04". Hoewel de wit over zwart fatsoenlijk testresultaten oplevert, vond ik dat wanneer u afdrukt actuele foto's, de blanken werden weggespoeld. Ik denk dat dit is omdat de witte transparanter is en zodat moet worden afgedrukt met een grotere diepte te bereiken volledig wit. Dit geeft het meer tijd aan het scatter licht, wat betekent dat we verliezen detail.
Één meer ding vermeldenswaard – de laagdikte van de Objet-printer is. 032". De laagdikte beperkt op een ondiepe diepte van zwart, waar kleine veranderingen in de diepte grote veranderingen in intensiteit hebben kunnen, de resolutie van de grijswaarden. Lichtere tinten overgang niet soepel in elkaar overgaan.