Stap 2: Start het 3D-model
Hier zullen we kijken naar het gebruik van de omtrek van de staart als een basis voor het modelleren van uw aangepaste staart hoede in 3d.
Zodra u hebt gelanceerd DesignSpark mechanische, eerst importeren de contour beeld met behulp van de knop Invoegen -> bestand op het lint (tabblad ontwerpen). Een explorer-venster bestand wordt geopend, zorg ervoor dat u de alle bestanden (*. *) filter weergeven van afbeeldingsbestanden. Kies jou en plaats deze op de oorsprong van de 3D-weergave met één muisklik.
Daarna zult u moeten op de schaal van de afbeelding in het juiste formaat.
Om dit te doen, eerst een segment langs de x-as van de exacte grootte die u in de vorige stap hebt gemeten gaat tekenen. Teken vervolgens een ander segment van de oorsprong langs de y-as. Nogmaals Zorg ervoor te geven de gemeten lengte. Nu moet u verplaatst en de afbeelding te schalen totdat het goed uitgelijnd op de twee segmenten.
Zodra dat wordt gedaan, kunt u beginnen met het tekenen van een spline kromme volgende de contour van de potlood met behulp van het hulpprogramma Spline . Zorg ervoor dat u zo veel punten als je nodig hebt om een nauwkeurige tekening. Bovendien moet u het selectievakje Uitlijnen op raster in de onderste linker paneel voor nauwkeurige positionning uitschakelen. U kunt altijd uw curve herwerken zodra het wordt getekend door het bewegen van de punten of besturingspunten en ook met de rechtermuisknop op het nieuwe punten toe te voegen, zodat het past de werklast beter. Op dit punt, zou u willen compenseren uw curve naar binnen door één of twee millimeter, afhankelijk van hoe strak u trok de omtrek eerder.
Vervolgens trekken een lijn ongeveer 40 millimeter uit de buurt van de extremiteit om te sluiten uw curve en krijgen een 2d oppervlakte (Zie 4de en 5de foto's hierboven).
U kunt overtollige lijnen verwijderen door op T te drukken en te klikken op een van hen. Nu de diepte van het oppervlak naar boven door de waarde voor dikte u eerdere (9,5 mm in mijn geval) wilde een solide deel halen.