3D afgedrukt reactie Diffusion patronen (2 / 4 stap)

Stap 2: Het genereren van patronen & geometrie exporteren


Dit is waar de dingen beginnen te krijgen interessant! We gaan naar een productie patronen met behulp van de grote Scott!?! App. downloaden vanaf hier: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46826568/apps/GreatScottApp.zip

Hier is een snelle break down van de grote Scott!?! App (getoond in de tweede en derde foto's). De app heeft een paar UI panelen:

Het "GREATSCOTT"-deelvenster kunt u opslaan en laden van voorinstellingen. De "UPDATE" en "maken" schakelt u controle of app is bijgewerkt en weergave van de RD-simulatie.

Het paneel 'systeem' bevat verschillende controles die invloed hebben op de uitvoer geometrie, RD systeem en formulierparameters.

De knop "exporteren MESH + MEL" wordt gebruikt voor het exporteren van de huidige stand van de simulatie als een gesloten oppervlak gaas met niet-nulzijnde volume. De geëxporteerde Maas kunnen 3D afgedrukt zonder ieder extra opruimen of post verwerking! Naast de gegenereerde Maas, wordt een MEL Script gemaakt. Deze MEL-Script genereert curven in Maya, die vervolgens kan worden gebruikt voor het maken van de meetkunde en/of andere gek ontzagwekkende dingen.

De schuifregelaar "basis hoogte" is gebruikt om de dikte van de basis van de geëxporteerde geometrie. Hoe groter de basis hoogtewaarde, hoe dikker de geëxporteerde geometrie zal worden.

De "MODEL PARAMS" sectie van het paneel 'systeem' bevat besturingselementen die manipuleren van de simulatie.

De knop "Afbeelding selecteren" wordt gebruikt voor het selecteren van de simulatie bron invoerafbeelding. Verschillende afbeeldingen zal produceren verschillende visuele resultaten, dus zorg ervoor om te spelen met verschillende soorten afbeeldingen. Ik heb een paar beelden boven en binnen de map assets opgenomen in de Datamap: Data/lagen/GreatScottLayer/activa.

De "RESET" knop wordt gebruikt om de simulatie en nul uit de waarden opnieuw instellen. Ik zou aanraden resetten en randomizing na een nieuwe bronafbeelding hebt geselecteerd.

De "RANDOMIZE" knop wordt gebruikt om de waarden in de simulatie randomize. Ik gelijk indrukken van deze toets aan het schudden van een container met twee vloeistoffen van verschillende polariteiten en zien ze op elkaar reageren en dan scheiden of dans met elkaar tot de reactie heeft bereikt een evenwicht of een pseudo-evenwichtige cyclische chaotische staat.

"ITERATIES" nummer dialer bepaalt hoeveel simulatie cycli worden uitgevoerd per frame. Verhoog deze waarde als uw simulatie is niet snel genoeg, maar u wilt zien hoe het patroon eruitziet als tijd werd versneld. Houd echter in gedachten dat dit drastisch de app real time prestatiegegevens beïnvloeden zal. Dus u kunt altijd slinger omhoog dit nummer in het begin, en wanneer u systeem params die interessante resultaten produceren hebt gevonden kunt u altijd dit nummer terug naar 1 verlagen.

De "DT" nummer dialer bepaalt de tijd van de simulatie. Lagere tijdwaarden stap levert betere (meer accurate) simulatieresultaten. Ik houd over het algemeen dit getal onder de 0,5.

De "DU", de "DV", de "DF", de "DK" nummer dialers controle parameters van het model van het RD systeem. Voor meer informatie over wat deze waarden betekenen en hoe zij van invloed zijn op het systeem, kijk op: http://mrob.com/pub/comp/xmorphia/

De "SRC PWR" nummer dialer bepaalt de invloed van de ingangsbron afbeelding. Deze waarde bepaalt de in toestroom van één van de stoffen in de chemische reactie. Probeer uit positieve en negatieve waarden om te zien hoe ze van invloed op de simulatie!

De "diepte" schuifregelaar bepaalt u de hoogte verplaatsing multiplier van de grid punt. Elke rasterpunt vertegenwoordigt een virtuele sensor in de ruimte dat maatregelen van de concentratie van één van de stoffen in het RD systeem (in dit geval U). Hoe hoger de concentratie van U op een bepaald punt, hoe meer offset (verticaal) het rasterpunt zal worden in de ruimte. Dus, de "diepte" schuifknop schalen de verticale verschuiving van de rasterpunten.

Het "RENDEREN" paneel bevat verschillende besturingselementen van visualisatie. De "FS" knevel rechts van het label "RENDER" staat de app fullscreen worden.

De knevel van de "Tekenen OUTPUT MESH" kan de gebruiker bekijken de Maas die wordt gegenereerd en wordt geëxporteerd. Ik zou adviseren gebruikend dit alleen wanneer je klaar voor het genereren van sommige output, anders het weg houden tijdens het gebruik van app.

De knevel van de "DRAW punten" wordt geschakeld tussen de weergave punten en een oppervlak. Ik houd van de esthetiek van de punten en vind het beter voor het zien van de verplaatsing van de Maas.

De andere schuifregelaars ("TEKENGROOTTE" "KLEURENPALET" en "COLOR OFFSET") kunnen worden gebruikt om de esthetiek van de visualisatie wijzigen. Soms krijg je een beter gevoel van diepte en structuur door over te schakelen op de kleuren die worden gebruikt in de visualisatie.

De "PRESETS" paneel bevat verschillende voorinstellingen die visueel interessante patronen produceren. Door op één van de knevel in dit paneel, zal u de voorinstelling te activeren en van de voorinstelling parameters van toepassing op de simulatie. Ik zou sterk aanbevelen deze voorinstellingen doorlopen en krijgen om te weten hoe de verschillende waarden van DT, DU, DV, DF en DK van invloed zijn op het systeem!

Dus spelen met de app en het genereren van een patroon dat u interessant vindt! Zodra u klaar bent om het exporteren van geometrie, drukt u op de knop "exporteren MESH + MEL". Hierdoor genereert u een gesloten maaswijdte van de huidige stand van de visualisatie. De Maas is opgeslagen in de Datamap: data/lagen/GreatScottLater/activa/model

Gerelateerde Artikelen

CNC gefreesde reactie Diffusion Sculpture

CNC gefreesde reactie Diffusion Sculpture

In dit instructable, ik zal worden hoe u molen uit de reactie diffusie sculptuur hierboven.Motivatie:Een van mijn doelen tijdens mijn residentie Pier 9 moest gaan grotere en meer fysiek te krijgen. Ik wil mensen te kunnen aanraken van de generatieve
Je hersenen op Pier 9: CNC gefreesde Corian

Je hersenen op Pier 9: CNC gefreesde Corian

Tegen het einde van mijn verblijf op Autodesk / Instructables @ Pier 9 kreeg ik geïnspireerd om het maken van een stuk over de residentie op de pier en hoe het mij beïnvloed. Als u nog niet gehoord van de kunstenaar-Rn-Residency-programma bij Pier 9,
Ommatid sferisch Display: Elektronica, de programmering en de interactiviteit van de

Ommatid sferisch Display: Elektronica, de programmering en de interactiviteit van de

Dit Instructable praat over de elektronica en programmering van de Ommatid-sferische Display. Het heet de Ommatid na Ommatidia, het samengestelde insect oog is ingegeven door. U kunt lezen over de fysieke aanleg van de globe and base in Ommatid: bouw
DIY BioPrinter

DIY BioPrinter

Bioprinting is afdrukken met biologische materialen. Denk aan het als 3D printen, maar met squishier ingrediënten! Er is een heleboel werk bij onderzoeklaboratoria en grote bedrijven zoals Organovo print menselijke weefsels en menselijke organen, met
LED UV Ship Bar

LED UV Ship Bar

In 2014 waren mijn vrienden en ik belast met de bouw van een nieuwe bar voor ons kamp. We besloten om het te maken in de vorm van een schip met LED gesequenceerd romp, ws2812 rand verlichting en een interactieve zeemeermin shot spel.Stap 1: Knippen e
Aangepaste naamplaatjes: Glowing Alien peulen

Aangepaste naamplaatjes: Glowing Alien peulen

het is een beetje een gewoonte die ik begon, naamplaatjes voor kinderen van familie en vrienden maken.  De eersten die ik heb gemaakt waren heel eenvoudig, gewoon houten letters op een figuurzaagmachine uitgesneden.  Met elke nieuwe naamplaatje die i
Kumadara

Kumadara

くまだらーStap 1: Simulatie reactie-diffusie patroon reactie-diffusie patroon maken Bear 3D-model.3D-model wordt gemaakt door de hisashiIMAI ( http://www.thingiverse.com/thing:37321 )Ik gebruikte zenuwstelsel de blog archief als referentie voor make simul
Portal Gun van 3D afgedrukt onderdelen

Portal Gun van 3D afgedrukt onderdelen

het begon allemaal met het spel. Ik ben niet een enorme fan van bps, maar mijn vriendje me overtuigd om te probeer Portal 2. Ik denk dat ik je het vertrouwen van de aanbevelingen in zijn spel een beetje meer van nu af aan, want ik vond het geweldig!.
Jimmy DiResta samenwerking: 26 geometrie, linialen & patronen Workshop Tips

Jimmy DiResta samenwerking: 26 geometrie, linialen & patronen Workshop Tips

Hallo Instructables Gemeenschap,zijn al een tijdje geleden mijn laatste release maar ten slotte is hier vierde deel van deze serie Instructables samenwerking tussen Jimmy Diresta en mij. Een van de redenen waarom het duurde langer maken dit Instructa
3D afgedrukt RC Tank

3D afgedrukt RC Tank

Heb je ooit wilde hebben een RC tank? Dit is bijna volledig 3D afgedrukt, dus als u toegang tot een 3D-printer hebt, kunt u het bouwen! Het is heel gemakkelijk om te bouwen en als het eenmaal draait, it's awesome! Gelieve stem in de 3D-afdrukken weds
Fiets BoosterPack: Een 3D afgedrukt draagbare elektrische Assist

Fiets BoosterPack: Een 3D afgedrukt draagbare elektrische Assist

Ik wilde echt een E-bike, maar ik heb $4.000 voor een gloednieuwe, of zelfs 1.500 dollar voor een hub motor conversiekit. Dus in plaats daarvan heb ik een derde optie: Agoedkope hoogwaardige E-bike kit: de 'BoosterPack van de fiets'.De BoosterPack ma
Geleidende patronen afdrukken op flexibele materiële TfCD

Geleidende patronen afdrukken op flexibele materiële TfCD

In dit instructable, zullen wij een basishandleiding geleidende patronen afdrukken op flexibele materialen.Wat is 'printen geleidende patronen'?Een geleidende patroon is een netwerk van geleidend materiaal dat energie van het ene punt naar het andere
3D afgedrukt Ornament

3D afgedrukt Ornament

voor de feestdagen die u tijd proberen besteden kunt te vinden een sieraad die je leuk of kun je er zelf gewoon. Ik ben een fan van geometrische patronen mezelf en ben beetje moe van sneeuwvlokken, dus het is een stuk makkelijker om gewoon ontwerp mi
3D afgedrukt duwen Puppet Eeps genaamd

3D afgedrukt duwen Puppet Eeps genaamd

--9 juli: Eeps de pushpuppet kreeg aanbevolen op Thingiverse :-D--Push marionetten zijn rond, zolang ik me herinneren kan en ik heb altijd de eenvoudige maar slimme, grappige en inspirerende klein speelgoed.Maken van push marionetten geweest op mijn