Stap 12: Wat inspireerde mij...
VERKLARING VAN DE KUNSTENAAR
Er is een intelligentie voorbij ons begrip in het mysterie van het leven en hoe het menselijk lichaam wordt gevormd. Ik heb altijd het lichaam gebruikt in mijn werk, en illustraties maakt gebruik van technologie om te verkennen met het betekent om mens te zijn. De afgelopen jaren heb ik gewerkt met generatieve kunst, die bij het programmeren en wiskunde definieert de regels of functies voor artwork en maakt een groot deel van het ontwerp op eigen zodra dit programma wordt gevestigd. Natuur levert de mooiste voorbeelden van generatieve kunst - kunnen we de gulden snede in planten en mensen kijken. Ik was het creëren van illustraties met parametrische en generatieve digitale ontwerp om formulieren te maken, maar het voelde alsof er was iets wat die ik kan tik inherent aan meer mysterie en verrassingen in de echte wereld. Dus zocht ik in het lichaam, op hoe cellen articuleren in verschillende vormen - wat maakt een cel een kloppend hart, huid of bot.
Ik voelde me volledig getekend tot bone. Bot is de structuur en de stichting die ondersteunt ons lichaam en bieden bescherming, opslag van mineralen en energie, produceert bloedcellen, speelt een essentiële rol bij de bescherming van het lichaam tegen infectie en laat ons toe om te verplaatsen. Wat we meestal niet denken van is dat bot is een zeer dynamisch orgaan dat is voortdurend remodeling en op het wijzigen van de vorm aan te passen aan de dagelijkse krachten geplaatst. Het lijkt zo solide, maar is dus nog steeds springlevend en voortdurend veranderende. Botten vertegenwoordigen ook de levens- en wat er nog over na de dood. Ze kunnen zowel levend en levenloos bestaan. Ze zijn een materiaal van leven evenals een materiaal dat historisch werd gebruikt om hulpprogramma's, accessoires, kunst en religieuze objecten.
Zoals ik was het verkennen van regeneratieve geneeskunde, studeerde ik beenderen, medische implantaatontwerp en additive manufacturing. Ik heb het maken van 3D-afgedrukte illustraties van vele verschillende soorten beenderen en bleken nu mijn focus op de menselijke hand. De meest herkenbare menselijke botten zijn handen en schedels. We onszelf te uiten door middel van onze handen en gebruiken onze handen als hulpmiddelen.
Dit project is emotioneel voor mij. Ik heb gewerkt met Riley en sommige zeer speciale kinderen met bovenste extremiteit verschillen, vrijwilligerswerk te bieden dat aangepaste low-cost 3D afgedrukt protheses aan hen door superheld Cyborgs, Kid Mob en E-Nable. Het werk dat ik doe met hen inspireert mijn ontwerpen en vice versa. Ik ben ook dit werk zoveel mogelijk en bij te dragen aan het Project van de Hand Luke uitlijnen. Ook Lisa, mijn goede vriend uit de kindertijd heeft gevochten PH, een terminale ziekte voor 8 jaar. Ze is een jonge, levendige, mooie vrouw met een heldere geest die een transplantatie nodig longkanker niet ontvangen kon, omdat de geneeskunde die haar leven houdt veroorzaakt littekens in haar beenmerg, bloedcel productie in gevaar te brengen en waardoor overmatig bloeden. Zij allen inspireren mijn werk.
De verstrekkende gevolgen voor de speculatieve ontwerpwerk dat ik doe met groeiende bot kon potentieel helpen mensen als Lisa en personen met verschillen in in de toekomst ledematen. Het ontwerp van de hand werd geïnspireerd door ledemaat regeneratie, tissue engineering onderzoeken over het maken van biomimetische antropomorfe hand die gehaakte ligamenten en pezen na te bootsen de kenmerken van de menselijke hand. Dit onderzoek, samen met licht weging protheses voor Riley's arm met zijn gekozen ontwerpen, inspireerde mij om het ontwerpen van een hand die scan gegevens uit vrouwelijke hand botten met een gehaakte kant handschoen ontwerp opgenomen. Deze speculatieve ontwerp is niet alleen esthetisch interessant, maar voorziet in een mogelijke implantaat worden geïntegreerd met en aangesloten op de bestaande biologische functies.
Als illustratie, zijn deze cellen echter gescheiden van het lichaam zonder intentie van terug te gaan in het lichaam.
Een groot deel van dit kunstwerk dat ik maak is de gebruikte cellen. Ik vind dat wat betekent voor dit specifieke stukje om menselijke cellen groeien en prolifererende buiten het lichaam. Mijn moeder was een wetenschappelijk onderzoeker en ik ben opgegroeid in het lab met haar. Ik voel me geïnspireerd door haar wanneer ik doe dit soort werk. Ze is nu heengegaan, maar ik vind wat zou het betekenen als ik haar kankercellen in dit stuk kon gebruiken? Wat als ik mijn eigen cellen gebruikt? Of een kind van hun navelstrengbloed. Zoals in het bekende geval van HeLa cellen, wat betekent het voor de cellen om van te leven buiten het lichaam nadat die persoon is overleden?
Naast medische en cosmetische implicaties vind ik de toekomst van het maken van dingen met cellen, zoals van toepassing op technologie, kunst en design.
We zijn op een spannende tijd waar we hoeven niet langer te wenden tot de levenloze materialen zoals metaal, stof of verf een object te maken. We kunt daadwerkelijke levende cellen en weefsels als materialen om te bouwen met. De cel "natuur blok building" kunnen de fundamentele structurele eenheid.
Hoe de wereld zou anders zijn als technologie werd gekweekt uit levende organismen en levensprocessen? Wat als kunst, design en objecten gebruiken we dagelijks werden gemaakt van levende materialen? Wat zijn de gevolgen van het gebruik van materialen van het werkelijke leven op te bouwen met? Wat zijn de implicaties van het manipuleren van levende organismen en wat zijn de mogelijke uitingen van het leven dat we kunnen onderzoeken? Afgezien van de noodzaak van medische en gezondheidszorg, wat zijn de gevolgen van de mode en beauty, en hoe we onszelf als mens kon remake?
Wij brengen ons leven en onze lichamen aan dit werk en de samenwerking tussen wetenschappers, kunstenaars, ingenieurs, technologen en filosofen wordt bedreven in dit veld vereist. Hoewel ik gericht ben op het creëren van dit kunstwerk uit levende bot met het fantastische team hier bij Autodesk nu, ben ik opgewonden om te zien waar dit werkt leidt in de toekomst en wat het betekent voor onze toekomst. Ik heb een glimp van sommige van de implicaties voor geneeskunde, biologie, wetenschap, technologie en kunst, en zelfs mode en Archeologie. Ik ben vastbesloten om verder te gaan naar het combineren van kunst, wetenschap en technologie te verkennen van de toekomst van het maken van dingen, en maak illustraties die helpt ons om beter te begrijpen onszelf en elkaar. Ik zou willen blijven maken van dit soort kunstwerk en toekomstige mogelijkheden met hormonen toe te voegen op specifieke tijdstippen om interessante dingen te voorkomen, of met behulp van mijn eigen stamcellen - bijvoorbeeld kunt zien.
Het is spannend om dingen die we nooit gedacht mogelijk dat te maken alvorens te maken en ik ben dankbaar te zijn in de voorhoede van dit als Artist in Residence werken met Bio/Nano team bij Autodesk. Autodesk is een plek waar we hebben de technologie, de software en de expertise om het gebied van regeneratieve geneeskunde, kunst en design, 3d printen op het microscopisch niveau, vastleggen van de werkelijkheid, ontwerp en medische software, en materialen onderzoek samen dit project om mogelijk te maken.
Ik weet niet wat er zal gebeuren van dit project. Zal de cellen leven? Hoe zal ze groeien? Zal zij het volgen van de 3D-gedrukte vorm of zal vermenigvuldigen ze af van de vorm op onverwachte manieren? Het kan jaren duren voor dit stuk te groeien, groeien de cellen niet sneller dan ze in het menselijk lichaam doen. Gelieve terug te controleren en te zien hoe dit project groeit!