Dit is het maken van een 3D-afgedrukte foto's. Dit Instructable vloeit voort uit de verkenning van ideeën voorgesteld door James Yett. Dit bijzondere stuk is geïnspireerd meestal door het werk van Danny Rozin (http://www.smoothware.com/danny/), zoals de houten spiegel."
Het concept werkt op basis van een diffuse reflectie op een oppervlak van een enkele lichtbron http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuse_reflection . Wanneer een oppervlak georiënteerd, is zodat hierin de lichtbron naar je oog, lijkt een helderder kleur. Wanneer het licht gereflecteerd weg, is het donkerder.
Als de structuur van het oppervlak is vrij ruw zul je een meer diffuse reflectie en de meeste van de helderheid van het licht is verspreid. Dit werkt het beste met een donkerder materiaal aangezien een lichtere kleur minder licht absorberen zal en de lichtbron zal minder zichtbaar. Als het oppervlak is gepolijst, krijgt u meer spiegelende reflectie en de lichtbron helderder, waardoor een lichtere kleur materiaal zal verschijnen.
Ik gebruikte om te maken de georiënteerde oppervlakken, Autodesk Dynamo die een gratis grafische programmeeromgeving voor Vasari of Revit (krijg Vasari voor gratis bij www.autodeskvasari.com en Dynamo op www.dynamobim.org is).