Stap 7: Exporteren en finaliseren voor afdrukken in 3D!
Wanneer u klaar bent het ontwerpen van je camera grip, selecteer uw hele ontwerp (selecteren), en ga naar bestand → STL exporteren... Zorg ervoor dat het selectievakje is aangevinkt, en kies de opties millimeter en binair. De STL-bestand zal verschijnen in de zelfde omslag waar u de Sketchup-bestand hebt opgeslagen.
Navigeer naar deze STL-bestand, klik met de rechtermuisknop en kies openen met. Open het bestand als een bestand van de toepassing Meshmixer. Gebruik de rechter muisknop om de baan van de weergave en de middelste muisknop om te pannen. U zult merken dat het object dat u hebt geopend in Meshmixer is niet gecentreerd. Klik op Edit → Uitlijnen → accepteren.
Wat Sketchup creëert is een externe meetkunde. Als u had ingezoomd in uw object in Sketchup, zult u merken dat uw ontwerp volledig hol was. Meshmixer kunnen we vaststellen dat door te doen bewerken → Solide maken. Teneinde de resolutie van uw object (sinds Meshmixer waarschijnlijk te pixel op uw model lijken zal), omzetten in zowel uw solide nauwkeurigheid tot 216 en dichtheid samengeperst Mesh 216. Deze waarden goed gewerkt voor mij. Klik op Update en accepteer. Je bent nu klaar om uw model voor afdrukken te exporteren! Klik op exporteren, kies een save locatie, en ervoor te zorgen dat uw sparen bestandstype is Binair STL-formaat (geen ASCII).
Als een universiteitsstudent heb ik toegang tot de school 3D printers kostenloos. Als u toegang tot een 3D-printer hebt, wordt deze STL-bestand is wat de printer zal herkennen en afdrukken.