Stap 2: Day One: beginnen Frogger
Dit is de eenvoudigste dag voor de instructeur.
- Welkom en introductie.
- Ik deed een demo van hoe men AgentCubes Online spelletjes op een smartphone spelen kan. (Smartphones zijn veel meer verspreid dan computers onder arme kinderen.) Om dat te doen, kies een spel (bijvoorbeeld een van de aanbevolen ones op de AgentCubes-Online Startpagina), ga naar "Delen", kies "Downloaden als web-app" en e-mail een link naar uw telefoon.
- Directe kinderen te openen en inloggen op Agent kubussen Online in een tabblad en de uitstekende instructie video (die vroeger een deel van uur van Code) op how to make een Frogger spel in een andere lidstaat, en de video te bekijken terwijl onderbreken en dingen te doen in AgentCubes Online.
Met 1,5 uur beschikbaar, en een heleboel keer opgepakt met voorrondes, moeten de meeste mensen hebben het deel van de weg van Frogger klaar. Sommige kinderen zullen meer tijd besteden aan de 3D-graphics (die zijn zeer goed uitgelegd door de video) en sommige zal meer tijd besteden aan het coderen. De codering is drag-and-drop en agent gebaseerde: elke agent heeft een aantal regels die elke game teek uitgevoerd in een "while-running"-methode (er zijn andere methoden die kunnen worden gebruikt voor meer complexe dingen, maar sommige studenten zal nooit nodig om ze te gebruiken).
U zult willen circuleren en helpen van kinderen als ze vast komen te zitten. Als u de video bekijken, het moet eenvoudig, maar er zijn een paar veel voorkomende fouten:
- Zodra een regel wordt geactiveerd voor een agent, zal geen van de onderstaande regels worden geactiveerd tijdens dat spel teek.
- Een regel met een lege voorwaarde wordt altijd geactiveerd. Sommige studenten zal per ongeluk een lege regel boven aan de regels voor een agent en vervolgens de agent zal niets doen.
- Sommige insecten resulteren in een blijvende javascript-bericht. Klikt u op de "not show berichten" opnieuw checkbox. Sla hun wereld, en de browser opnieuw starten.