3D game-design zomer kamp klasse met AgentCubes (4 / 9 stap)

Stap 4: Dag twee: deel II: beginnen ecologische simulatie


Voor deze activiteit ik de computer instructeur op schermen geprojecteerd en hadden kinderen bieden suggesties zoals ik deed dingen.

  1. Maken van een agent van de gras met behulp van een ingebouwde groene Tegel (doe geen moeite met fancy aangepaste afbeeldingen voor deze activiteit).
  2. Uitleggen hoe het gras in levensechte spreads door lopers en het maken van regels die dat simuleren door willekeurig paaien nieuwe gras in alle richtingen:
    • Als lege → en 10 procent-kans, dan nieuwe → gras
    • Als lege en 10 procent-kans, dan nieuwe ↑ gras
    • Als lege en 10 procent-kans, dan nieuwe ↓ gras
    • Als lege ← en 10 procent-kans, dan nieuwe ← gras

  • Tekenen van een tegel van gras en kinderen laten zien hoe het direct verspreidt over het hele bord.
  • Een regel van de dood voor het gras toevoegen:
    • Als 5 procent-kans, dan wissen •
  • Toon hoe de langzame... snel schuifregelaar kunt u aanpassen van de snelheid van de simulatie.
  • Toevoegen van een gras-eter, zeggen een agent van de koe (met behulp van ingebouwde koe ontwerp). Maak het willekeurig bewegen met percentage kans 10 regels die het in alle vier de richtingen bewegen. (Omdat de regels worden in volgorde uitgevoerd, degene die eerder zal gebeuren een beetje meer vaak, dus er sommige anisotropie in de bewegingen zullen. Maak je geen zorgen hierover.
    • Als 10 procent-kans, Ga dan →
    • Als 10 procent-kans, Ga dan ↑
    • Als 10 procent-kans, Ga dan ←
    • Als 10 procent-kans, Ga dan ↓
  • Laten zien dat het werkt. (Hele, kunt u laten de kinderen de "percentage kans" nummers zelf bijdragen, en u wellicht tweak hen om dingen goed te maken. Betrek zoveel mogelijk.)
  • Controleer de koe eet. Ik doe dit eerst met een regel die controleert of de koe gras is gestapeld en daarna center wist. Als je dat doet, zal onmiddellijk de koeien sterven. Vraag de cursisten om erachter te komen waarom.
  • Antwoord: Wissen centrum wist de koe. Er is geen gemakkelijke manier om een agent wissen iets onder zijn voeten. (Niet zo gemakkelijk opties: gebruik meerdere lagen in de simulatie of het doorgeven van berichten systeem een "sterven"-bericht verzenden naar de agent hieronder gebruiken. U kunt later weergeven met name heldere kinderen hoe dat te doen.)
  • In plaats daarvan, zo hebben het uiterlijk van de koe en zien of er gras erboven en dan eet dat met een willekeurig toeval.
    • Als Zie ↑ gras en 50 procent-kans, dan wissen
  • Als alles goed gaat, heb je een stationaire toestand van koeien bewegen.
  • Nu het harde deel: toevoegen van reproductie. De eenvoudigste regel is ongeslachtelijke:
    • Als niet zie koe en 5 procent-kans, dan nieuwe koe (Opmerking: om nieteerst maakt een koe ↓ Zie voorwaarde, en klik vervolgens op de knop niet aan de onderkant van het scherm)
  • Dat is waarschijnlijk alles heb je tijd voor vandaag. De jonge geitjes vertellen dat volgende keer we de reproductie seksuele maken en toevoegen van honger om te laten uitsterven koeien. Laten zien hoe het bord vult met koeien in een enorme explosie van de bevolking als koeien niet sterven.
  • Gerelateerde Artikelen

    Zomer kamp klasse op Python codering met Minecraft

    Zomer kamp klasse op Python codering met Minecraft

    Afgelopen zomer, leerde ik een vijf-daagse 1,5-uur-per-dag zomer kamp mini-cursus op Python programmeren met Minecraft voor begaafde kinderen als onderdeel van de Baylor University for Young People. Meeste kinderen waren een onderdeel van Project bel
    Zomer vlecht armband met kralen

    Zomer vlecht armband met kralen

    zomer eindelijk kwam naar de stad en hoewel mensen dragen minder kleding de enige manier beginnen te onderscheiden van de menigte is om Balaclava jezelf. Ik al gedeeld met u een gemakkelijke manier om een textiel zomer ketting, nu is het tijd om te l
    Kamp Warmwaterboiler met een makkelijk te gebruiken toedieningseenheden functie

    Kamp Warmwaterboiler met een makkelijk te gebruiken toedieningseenheden functie

    maken een groot volume, propaan, camp boiler die warm water als een Keukenkraan uitdeelt.Wanneer de camping met een grote groep, zoals onze Boy Scout troep, is een propaan Turkije fryer een gemakkelijke manier om snel een grote hoeveelheid water te v
    Ontwerp uw eigen Game Boy Advance SP zaak met TinkerCAD

    Ontwerp uw eigen Game Boy Advance SP zaak met TinkerCAD

    ik hou van mijn Game Boy en het nog steeds gebruiken vandaag, hoewel ik heb het een lange tijd geleden. Enkele leuke accessoires zou niet mis, nu zou ze? Hoe zit het een beetje persoonlijke zaak, en omdat ik graag 3D printen zoveel, waarom niet prep
    Nokia S60 Game Boy Advance (GBA) Emulator met vBag

    Nokia S60 Game Boy Advance (GBA) Emulator met vBag

    er is altijd een Apps om iets te doen op uw telefoon, zoals vBag GBA Emulator bijvoorbeeld.Op deze instructables, zal ik u begeleiden hoe te bereiden, te installeren, zelfs hoe om de code van de vergunning gratis!!vBag is een App voor Nokia *. het is
    Game Boy Color halogeenkoplamp installeren met LOCA

    Game Boy Color halogeenkoplamp installeren met LOCA

    Bezoek HandHeldLegend.com voor meerAlternatieven voor de AGS-001 voorkant licht mod voor de Game Boy Color zijn weinigen en ver tussen. Dit paneel lichtgeleider heeft micro laser puntjes waarmee fatsoenlijke verlichting voor een LCD-onder, vooral met
    Design een Viking schild met behulp van Autodesk 123D Design

    Design een Viking schild met behulp van Autodesk 123D Design

    als u een leraar bent, het ontwerpen van unieke en zinvolle artefacten is een geweldige manier deelnemen aan studenten geschiedenis en kunst, terwijl zetten meer kwantitatieve design vaardigheden te werken. Leraren kunnen hun leerlingen denken en han
    Zomer kamp ideeën

    Zomer kamp ideeën

    Voordat u onze volgende Instructable maakt, vonden wij het belangrijk om te kijken naar een snelle geschiedenis van de vlucht.De vroegste die we over vlucht vinden konden is Icarus en Daedalus ongeveer 1000 voor Christus. Het uitgebreide labyrint Dae
    Verbazen A Science klasse met olifant tandpasta

    Verbazen A Science klasse met olifant tandpasta

    dit experiment toont de ontleding van waterstofperoxide gekatalyseerd door kaliumjodide. De reactie wordt gedaan in een lange afgestudeerd cilinder zodat het schuimend product uit zeer snel in een hoge cilindrische vorm schiet; Vandaar de naam olifan
    Houten tafel en stoel met gewrichten alleen

    Houten tafel en stoel met gewrichten alleen

    dit is de eerste post van voltooide werk met behulp van Ohio University's CNC router. Het project werd gedeeltelijk toegewezen met een experimentele klasse begin mei 13, 2013. Na het experimenteren in een 3D rendering programma, Rhino, de klasse verd
    Arduino Leonardo/Micro als Game Controller/Joystick met

    Arduino Leonardo/Micro als Game Controller/Joystick met

    BELANGRIJKE opmerking: Dit artikel is voor de Arduino IDE versie 1.6.6 (of hoger). Om toe te voegen een USB-spelbesturing aan een Arduino Leonardo of Micro met behulp van de Arduino IDE versie 1.6.5 (of onder) de volgende Instructable Zie: Voeg USB-s
    $59 webserver met Amazon klasse prestaties & Security

    $59 webserver met Amazon klasse prestaties & Security

    DRCURZON heeft een geweldige baan met een beschrijving van hoe het bouwen van een volledige webserver van de Raspberry Pi te draaien op uw thuisnetwerk. Hierdoor ga je ver buiten die naar de site van een pi gehost met prestaties van wereldklasse voor
    Houten Game Boy Pocket met Cartidge

    Houten Game Boy Pocket met Cartidge

    The Game Boy Pocket was mijn eerste video game systeem en heeft een beste plek in mijn hart. Als een project, heb ik besloten om een replica uit hout-- en nu kunt u, ook! Dit instructable zal u vertellen hoe maak je een (bijna) exacte houten model va
    Python programmeren - eenvoudig een met behulp van een klasse en de methode

    Python programmeren - eenvoudig een met behulp van een klasse en de methode

    # Basic-programma waarmee een klasse en een methode# Maak een klasse met de naam "Persoon"klasse persoon:# Create methode "Hallo"# Opmerking: "zelf" moet gebruiken in de lijst met parametersdef hello(self):Print "Hello w