Stap 7: Dagen vier en vijf: Game tips: eerste persoonsmening
Een heleboel kinderen wilt eerste-persoon-weergave gebruiken. De truc is om het bijhouden van de richting die de agent met een variabele hoek kampt , dan de weergave overeenkomen met draaien en controleren van de hoek bij het controleren van de sleutels van de beweging. Ik daarvoor de code op het bord voor iedereen te gebruiken. De code is ontworpen voor een agent die door standaard gezichten links, als de kat die wordt geleverd met AgentCubes. (Voor andere richtingen, je moet wijzigen de hoeken in het testen van hoek -lijnen.
- Als sleutel ←, vervolgens draaien-door 90 0 0; set hoek (hoek + 90) 360%
- Als sleutel →, vervolgens draaien-door-90 0 0; instellen van de hoek (hoek-90) % 360
- Als sleutel ↑ en test hoek = 0, vervolgens ← verplaatsen
- Als sleutel ↓ en test hoek = 0, vervolgens verplaatsen →
In het voorbeeld in de screenshot, ik gebruik ASDW toetsen en ik Controleer ook om ervoor te zorgen is er geen enkele muur in de weg. Pijltoetsen zijn beter dan ASDW, omdat ze op een telefoon werken zullen. Dit is een goed leermoment met betrekking tot de exploitant modulus (%). De demo hiervoor is in dit spel.