Hallo iedereen!
In dit Instructable, zal ik lopen door het gebruik van de gratis software Blender voor 3d grafische vormgeving. Hoewel het lijkt formidabele, zijn de basisprincipes van blender gemakkelijk te meester. 3D-art is een beetje van een donkere kunst geworden, maar er is echt geen reden waarom het zou moeten zijn.
Software die wordt gebruikt in dit Instructable:
GIMP (www.gimp.org)
Blender (www.blender.org)
En thats it!
Het uiteindelijke beeld is een 3d render, met nabewerking gedaan in Gimp. We zullen eerst model de volledige opstelling, dan toevoegen van de materialen, maken uit ons imago en afmaken in Gimp. Als je ooit vast te op de Blender-kant van de dingen zitten komen, gewoon me een reactie achterlaten, of proberen te zoeken voor het in de Blender documentatie: www.blender.org/manual/
Een ander beeldbewerkingsprogramma programma zal werken, maar ik ben met behulp van gimp voor deze tutorial, alleen maar omdat het is gratis en eenvoudig. Programma's zoals photoshop wellicht een ander werk-flow, maar de basisprincipes toepassen.
Nou, zo veel voor een inleiding, laten we dit doen!