Stap 10: Het toevoegen van deeltjes stof
Zodra u de camera en de achtergrond-vliegtuig heeft geplaatst, is het allerlaatste wat dat we moeten doen toevoegen wat stof. Dit geeft een veel diepte en maakt de scène pop. Toevoegen van een vliegtuig, schalen tot het is ongeveer net zo breed als uw achtergrond vliegtuig en u deze boven de bovenrand van de camera's weergave. Ga naar de rechterkant van de bovenste tabbladen en klik op het beetje sparkly onder Eigenschappen. Het deeltje tijd!
Voeg een nieuw particle systeem aan het vliegtuig. Op dit punt kunt u de afbeelding van mijn lay-out kopiëren of volg de uitleg hieronder. Wees gewaarschuwd: dit wordt een beetje ingewikkeld!
Wijzig onder "Emissie" aan de bovenkant, het aantal deeltjes tot 1500. Dit geeft ons een mooie dichtheid van de stof. Ook wijzigen de levensduur tot ongeveer 200. Nu naar beneden naar het tabblad "Rotation" en zorg ervoor dat het wordt gecontroleerd. De "Random" instellen op ongeveer 0.7. Dit voegt enkele spin aan de stof motes. Nu ga naar het tabblad "Fysica" en zwengel van de "willekeurige grootte" een beetje, ik gebruikte ongeveer 0,2 voor mijn project. Onder dat crank op de "Brownian" force, gebruikte ik een waarde van ongeveer 4.4. Dit voegt enkele willekeurige beweging aan de deeltjes. Beneden aan de onderkant van het scherm ziet u de tijd-regel. Druk op pijl-vooruit afspelen, en Bekijk alle de kleine deeltjes komen tuimelen uit onze vliegtuig!
Deze niet ziet er net als stof, dus we moeten een textuur aan hen toevoegen. Eerst echter moeten we een basis voor de textuur. Klik op 2 op de bovenkant van het toetsenbord om te springen naar laag 2 en voeg een vliegtuig. Geen zorgen te maken over het schalen, enkel klikken 1 om terug te keren naar laag een. Nu onder het deeltje instellingen nogmaals, ga naar de render tab. verandering de soort van de halo op object en op de kleine doos die wordt weergegeven, klikt u op en selecteert u het vliegtuig we zojuist hebt toegevoegd. Het moet het hoogste genummerde vlak, dus "Plane.002" of "Plane.003", of iets over zulks strafregels.
Opmerking: In het beeld, mijn object deeltje is Plane.010, dit is gewoon omdat ik heb een aantal andere objecten in de scène die verborgen zijn, omdat ze onnodig zijn. U moet nog steeds Plane.002 of Plane.003.
Nu hebben we een heleboel vallende kleine vliegtuigen. Speel de animatie af met de tijdlijn pijltoetsen totdat de deeltjes begint te verdwijnen. Springen in de cameramodus en zorgen voor dat de deeltjes vallen langs de onderzijde van de camera alvorens te verdwijnen.
Nu we officieel zijn gedaan modellering! In totaal, moet uw scène nu uitzien als een stelletje zuigflessen opknoping van tekenreeksen. Met confetti. Echt indrukwekkend. Maar maak je geen zorgen, het wordt beter!