Stap 12: Gloeidraad, metaal en draad Shaders
Een vuile trucje: de gloeidraad zijn de standaard arcering. Ik deed niets met hen. Zelfs niet toewijzen een materiaal. Ze zijn zo dichtbij al naar de kleur van een onverlichte gloeidraad, ik gewoon niet de moeite. Ze zijn ook vrij klein. Niemand ziet. Hopelijk.
Een van de eenvoudiger shaders is de metalen arcering. Dit geeft sommige werkelijk spectaculaire resultaten met zeer weinig werk. Volg de setup in de foto, en een uitleg volgt:
De basis van deze arcering is een glanzende arcering. De één truc is de ruwheid factor. We gebruiken eerst een lawaai textuur, met de schaal aanpassen, enz. Dan we een wiskunde-knooppunt toevoegen en aftrekken van het een beetje naar Toon neer effect een beetje. Dit is aangesloten op de ruwheid van de glanzende arcering, en thats it! Voor hoe eenvoudig is dit, maakt de metalen blik zowel aangetast en golvend en geslagen. Dat was niet zo slecht!
Voor de draad komen van de bovenkant van de lamp, gewoon aanpassen de kleur van de standaard arcering op een volledige zwart, en daar zijn we goed.