Stap 10: Vliegtuigen, assen en punten
Voordat we daadwerkelijk bouwen dingen, ik wil graag enkele belangrijke stukken van 3D-ontwerpsoftware opvoeden: verwijst naar geometrieën. Dit zijn de punten die u gebruiken kunt om te zoeken van uw kant en landschapskenmerken in 3D-ruimte, vlakken en assen. Alle bestanden zal beginnen met de basis referentie geometrieën, gecentreerd rond de oorsprong of de "zero-point", waarin de CAD software wordt gedefinieerd als het punt (0,0,0) in 3D-ruimte. CAD programma's functie in een Cartesisch coördinatensysteem, dus alle punten worden gedefinieerd door x, y, en z distantieert van de oorsprong. De X-, Y- en Z-assen uitbreiden vanaf de oorsprong en de XY en YZ XZ vliegtuigen vormen. Al deze verwijzing geometrieën kan worden verwezen in schetsen en functies bij het ontwerpen van het deel. Sketches, die ik binnenkort over zullen praten, worden gedefinieerd door het vliegtuig dat ze liggen op, en binnen de schetsen en andere functies, de zwaartepunten en de oorsprong kunnen worden verwezen als u wilt maken van dimensies. U kunt ook nieuwe vliegtuigen, assen en punten elders in uw 3D-model, die ik later een beetje meer zult ingaan.