Stap 2: Word een 3D Designer (kinda)
Nu dat ik had een de kinks uitgewerkt (ten minste het gemaakt gevoel in mijn hoofd) ik moest mijn 2D krabbeltjes transformeren in een 3D-model dat mijn printer kan begrijpen zowel produceren. Mijn ervaring met mijn printer had tot nu toe me geleerd dat die twee begrippen elkaar niet uitsluiten in de wereld van 3D printen.
Ik heb geen achtergrond in 3D modeling. Zodoende, mij had sommige leren om te doen. Tot dit punt waren mijn 3D prenten alle dingen van thingiverse gedownload. Nu, ik nodig om te bouwen van een 3D-model vanaf nul, één met meerdere bewegende delen, niet minder.
Voor dit proces gebruikte ik Google Sketchup. Er zijn vele modeling software daar, maar dit programma is gratis, en relatief eenvoudig te leren. Twee zeer belangrijke factoren. Mijn achtergrond in grafische vormgeving kan mij geholpen hebben tot op zekere hoogte, maar het modelleren proces was een traag, vol fouten en herzieningen aan mijn oorspronkelijke plan. Maar na talrijke versienummers en talloze uren, ik had wat ik dacht was een degelijk ontwerp.
Mijn ontwerp bestond uit 3 segmenten per vinger. Elk segment zou snap binnenkant van het vorige segment en beëindigen op de vingertop. Geen hardware nodig. Langs de rug van elke vinger zou een onderwezen elastische band die de vinger rechte zou houden. Deze band zou op zijn plaats worden gehouden door ringen ingebouwd in het interieur van elke vinger. Langs de buik van de vinger zou een pull-string, die zou worden gebonden aan mijn cijfers. Door deze touwtjes zou de macht vuist van vingers krul, en vouw op zichzelf dankzij een slim ontwerpwerk. Het is ook vermeldenswaard dat alle de vingers identiek zijn. Ik gewoon elke die gemaakt van de verschillende formaten van elke vinger geschaald. Werk slimmer, niet harder, hè?
Ik mijn STL-bestanden geëxporteerd en ontslagen van de printer.