Stap 1: ontwerpen
Eerst moet je een idee waarvoor de bewegende delen, of dit een praktisch gebruik, of geen echte praktische gebruik helemaal heeft en gewoon voor de lol (zoals mijn ontwerp) is ontworpen en dan moet u het ontwerp zodanig op CAD-software die kan 3D afgedrukt en verplaatsen zoals bedoeld in uw ontwerp:
Wanneer ontwerpen geassembleerd bewegende delen voor afdrukken in 3D, kan de beperking van de belangrijkste ontwerp die je moet volgen is de vereiste afstand tussen onderdelen binnen het ontwerp dat u afdrukken als afzonderlijke solid instanties, die de afstand tussen ingrijpingspositie versnellingen, wilt zodat deze daadwerkelijk als aparte delen afdrukt, deze waarde meestal worden gevonden voor diverse 3D druktechnieken, bijvoorbeeld , Shapeways, die ik gebruik om 3D print, duidelijk publiceren de minimale afstand tussen de bewegende delen voor elk van hun materialen ze 3D bedrukken de "Materiaal Portfolio" pagina's (witte, sterk en flexibel materiaal vereist een speling 0.5mm); Als deze waarde wordt gebruikt, wordt de bewegende delen moeten worden afgedrukt zonder een probleem en moeten kunnen bewegen zoals ontworpen (zolang de andere beperkingen van het ontwerp worden gevolgd voor het beoogde materiaal zoals minimale wanddikte).
Mijn ontwerp nam vele uren te maken, eerst als schetsen op mijn ipad, vervolgens gemodelleerd met behulp van Autodesk Inventor Professional 2013. Heb ik besloten om het model van dit ontwerp als afzonderlijke stukken en vervolgens de afzonderlijke bewegende stukken tot het uiteindelijke ontwerp praktisch te monteren, dit stond me toe om het ontwerp om ervoor te zorgen dat alles zou werken als ik om te wilde animeren.
Het ontwerp was dan geüpload naar Shapewayswaar het 3D was gedrukt in hun "White, sterk en flexibel" materiaal en vervolgens het was gepost bij mezelf...