Stap 3: Functies definiëren van elk van de onderdelen van het Casco schrijven
Ik wil niet om te houden dit Instructable redelijk kort, loop je door alle mijn code. In plaats daarvan geef ik een korte samenvatting van hoe ik bouwde elk onderdeel en de uitdagingen. Als u de code hebt gedownload, kunt u zich onderdompelen in alle details van hoe elk deel werd gebouwd. Het is twee bestanden totaal ongeveer 1100 lijnen voor python en is redelijk goed commentaar.
Romp
Dit was zeker het meest ingewikkelde deel van het vliegtuig. De manier waarop ik trok het lichaam van het vliegtuig was om te beginnen met een halfrond op de ene kant, een taps toelopende cilinder in het midden en een ander halfrond voor verschillende radius aan de andere kant. Ik ging deze allemaal samen om een ruwweg ei-vormige-object. Dan heb ik platte vlakken die ik gebruiken zou om te snijden dat deel en maken de vlakke oppervlakken. Ik moest ook een binnentent die ik van de buitenste schil aftrekken kon zodat wat overbleef hol was. Er waren een heleboel fouten en impasses in deze stap. Mijn eerste verschillende pogingen gegenereerd een heleboel open variëteiten, die niet een goede zaak wanneer u gaat afdrukken.
Vleugels en Fin
Dit waren de rechttoe-rechtaan. Ik creërde een rechthoek en vervolgens afgetrokken uit andere rechthoeken onder verschillende hoeken geven de vleugels de hoeken die u op de zijkant en de achterzijde ziet. Het alleen lastig deel was de geneigd de vleugel aan de voorkant van het vaartuig. Gelukkig, een beetje van de trigonometrie met behulp van de metingen die ik nam eerder maakte het allemaal oke samenkomen. De fin was een eenvoudige rechthoek met de bovenste rand gesneden om het te geven een lichte hoek.
Landingsgestel
Door te experimenteren met cilinders en toruses (tori?) van verschillende grootte, kon ik combineren vormen totdat ik had iets die eruit zag als een band die gemonteerd op een wiel. De assen werden een flat bar gecombineerd met een segment gesneden uit een ellips. Deze nam een beetje stoeien om hen te maken kijk rechts, maar het was niet vreselijk hard.
Propellers
Ik was bang dat dit moeilijk zou zijn maar het was niet omdat ik bedrogen. Een echte propeller heeft een draai rond de as uitvoeren vanaf de hub naar het uiteinde van het blad. Niet de mijne. Ik gemaakt van een dunne cilinder en een einde te maken van een mes afgesneden. Ik stak vervolgens de messen met een cilindrische hub in een hoek. Dit ziet er prima voor mijn doeleinden, maar waarschijnlijk niet zou veel lucht verplaatsen in het echte leven.
Spruitstuk
De pijp in het midden van het vaartuig waarop moest ons lucht feed om de propellers. Dit is gewoon een lange holle cilinder. Het alleen vreemd deel is dat het ontwerp de aandrijfas voor de schroeven gemonteerd binnen deze pijp toont! Dat zou hebben gespeeld verwoesting met luchtstroom maar aërodynamica was een gloednieuwe wetenschap toen, dus ik denk dat Thompson kan worden vergeven dat voor het niet realiseren dat. Ik was erg geneigd om te "verbeteren" van het ontwerp en de aandrijfas verplaatsen naar een andere locatie. Echter ik dat drang te weerstaan en liet het ontwerp zoals hij trok het.