Stap 4: Ontwikkeling en debugging overwegingen
Veel manieren om er te komen
Bij het bouwen van complexe vormen in OpenSCAD, kan er veel verschillende manieren om hetzelfde doel te bereiken. Unidirectioneel zou er beter uitzien, maar een ander misschien sneller maken. Een andere manier kan naar wens uitziet maar uiteindelijk het genereren van veel open variëteiten. Deel van het plezier was in het uitzoeken hoe een bos van primitieven te combineren tot iets dat leek op wat ik wilde.
Met een lage resolutie vs hoge resolutie
Een van de parameters die u in OpenSCAD instelt is hoeveel segmenten te gebruiken bij het opstellen van ronde vormen, zoals de romp. Een heleboel segmenten zal maken van de oppervlakte look gladder maar het duurt een lange tijd om te renderen. Een echt, echt lange tijd. Ik heb alle mijn ontwikkeling op een vier jaar oude laptop en het STL-bestand dat ik naar de afdrukservice stuurde duurde 4 + uur om te renderen. Ik kon niet dat soort wacht uiteraard tijdens ontwikkeling doorstaan, zodoende mij had voor die parameter afslaan totdat ik klaar voor de definitieve versie was. Voor snelle iteraties gebruikte ik 50 segmenten per cirkel maar voor de definitieve, plaatste ik het aan 120.
Eureka!
Hoewel ik had gekeken naar alle tekeningen in de octrooiaanvraag en Lees alle tekst, kon niet ik echt visualiseren van het vliegtuig. Zodra ik had alle stukken op zoek rechts en trok het hele vliegtuig tegelijk, gebeurde het meest verbazende ding! De bovenkant, voorkant en zijkant vooruitzichten alle gematched de patent tekeningen in de kleinste details. En toen ik het vliegtuig naar een meer 3Dish bekijken gedraaid, begreep ik echt wat het aan werd verondersteld eruit! Het was geweldig om te zien de lente plat patent tekeningen vandoor naar de zeef in een 3D-weergave. Ik nooit ontmoet mijn overgrootvader, maar ik vraag me af wat hij zou denken over zijnde kundig voor zijn ontwerp in 3D te zien zonder te zagen, lassen en klinknagel hardware samen. Voor mij was het vrij koel.