Stap 1: Fundamentele Intro naar CAD modelleren
Blender is een gratis open source Mesh modellering programma.
Er zijn twee basistypen van CAD;
1. parametrische. U definieert de relaties tussen geometrische vormen. Deze cirkel heeft een diameter van 2mm en tangentieel is gekoppeld aan deze regel 5mm. Dat soort dingen. Zijn goed voor ingenieurs en monteurs en zo verder zoveel hebben zeer goede ondersteuning voor die gebieden zoals kracht simulaties, georganiseerde wijzigingsoverzicht en meer.
2. mesh. Mesh modellering zegt in feite "hoe dicht kunnen we komen tot een goede vertegenwoordiging van deze shape met behulp van eenvoudige veelhoeken zoals driehoeken en trapezoïdes"? Denk aan het als grafische rendering in video games, deels omdat dat is een zeer groot deel van de game-design. Mesh modellering is zeer goed voor meer biologische, artistieke vormen maar is erg complex in vergelijking met Parametric.
Blender, is zoals vermeld, het CAD-programma dat het meeste werk zal gebeuren in. Het heeft een zeer steile leercurve. Serieus, ik kan de basis van vrijwel alle parameters echt snel meester en Meshmixer was eenvoudig genoeg... Maar ik blijven kijken terug tutorials. Het aardige ding is Blender betaalt uit in haar potentieel. Maar ja, ik kan niet leren u alles wat die u moet weten in een instructable. Ik ben nog steeds zeer veel een beginner en ik had om je te abonneren op een online cursus om te leren van de grondbeginselen.