Stap 1: Ontwerpen van een Lens
Ontwerpen van goede lenzen is moeilijk, maar ontwerpen leuk lenzen is gemakkelijk! Het helpt om te zien hoe een ontwerp van de lens presteert vóór dat je handen vuil met echte objecten.
Ray Tracing
Gelukkig zijn de computers goed bij het simuleren van lenzen. U kunt elke 3D modeling pakket met een ray-tracing -modus aan het testen van uw lens, voordat u het fabriceren.
Er zijn vele softwarepakketten die er zijn dat tracering, met inbegrip van sommige vrije degenen Vleug. Ik koos Rhino en Neon. Het kost geld, maar haar T-Splines plugin maakt het doodsimpel te ontwerpen glad lens geometrieën. De 90-day trial is genoeg voor de meeste projecten.
Modeling software met ray-tracing zal doen. U kunt Fusion 360, Blender, Maya of wat de kinderen zijn met behulp van deze dagen.
Getting instellen
Leest een handleiding voor het opzetten van een ray-getraceerd glas materiaal in uw programma. De stappen kunnen variëren afhankelijk van welke software u gebruikt. Ik vond een Rhino blogbericht en wordt die taal gebruikt.
De instellingen voor uw lenzen zullen dezelfde als voor glas behalve voor een ding: de brekingsindex. Het blijkt dat kunststof licht anders dan glas, bochten dus je moet tweaken van deze waarde.
U zult moeten veranderen de brekingsindex op uw materiaal van 1,52 (glas) naar iets meer geschikt is voor uw lens. Als je na mijn tutorial frezen, gebruik 1,49 (acryl). Als je 3D printen met Vero duidelijke, 1,63 gebruiken.
Ontwerpen
Nu dat u hebt ingesteld, start het materiaal toe te passen op verschillende geometrieën en zie de resultaten. Zet een vertrouwd object zoals een gezicht in de scène als een referentiepunt. Soms helpt het om te beginnen met een eenvoudige vorm en vervormen met behulp van sculpting tools. Ik gooide samen een korte tutorial van mijn proces met T-splines in Rhino hier.
Als je wiskundig georiënteerde kunt u verschillende functies om te vervormen oppervlakken, of lees meer over de wiskunde van lichttoe te passen. Als u niet bent, probeer beeldhouwen van een lens om een doel zoals het maken van iemands ogen kijken dicht bij elkaar te bereiken.
Wanneer u bent beeldhouwen krijg de vervormingen rare vrij snel. Ik zou aanraden het maken van subtiele vervormingen voor gek.
Hier is een video die een overzicht van het proces.