Stap 5: Knip de holte op de bodem.
Nu moeten we om uit de holte die de lente zal worden gehecht aan op de bodem van het hoofd model te knippen.
Hiervoor gebruik ik het 123D Design web app een samenstel van twee cilinders die we als de uitgesneden stuk gebruiken zullen maken. In wezen is het een cilinder met een diameter van 2cm en hoogte van 1cm. Vervolgens monteer ik een andere cilinder op de top van die (gecentreerd) met een diameter van 1 cm en hoogte van 1 cm (Zie schets).
Ik zal niet in detail te beschrijven hoe dit te doen binnen 123D Design, zijn redelijk intuïtief. Ik het knipsel model verbonden aan deze stap voor gemak en hier is een link naar het model zo goed:
http://www.123dapp.com/SMB-123D_Design/Bobblehead-cutout/1650663
Dit knipsel stuk is gemaakt met schaal in het achterhoofd (wat is belangrijk voor wanneer we 3D uitprinten, dus we dit knipsel stuk als verwijzing gebruiken zullen aan schaal het hoofd model.
Terug in Meshmixer...
1. Klik op "bestand... Importeren", kies dan"Toevoegen"in het dialoogvenster dat verschijnt toe te voegen aan de werkruimte van de MeshMixer als een nieuw afzonderlijk object.
2. indien gevraagd, klikt u op "Ja" om te verschuiven van positie.
Het knipsel stuk wordt geïmporteerd en is op de schaal dat we willen de bobblehead om af te drukken. We zullen willen schaal en positie van het hoofd en zorg ervoor dat niet op schaal het knipsel stuk. U kunt schakelen tussen het actieve object door te klikken op het object (hoofd of knipsel) of de browser van de objecten te selecteren er weergeven.
3. (optioneel) Klik op "Weergave objecten Browser" zie dat u kunt een of het ander om het te activeren.
4. Draai de uitsnede stuk lichtmetaal omhoog met behulp van de T-ransform ook. Klik op de "T", gebruik dan de rotatie manipulator en de breuk hoeken om snap het 90 graden, met de kleine cilinder bovenop. Klik vervolgens op 'Accepteren' in de linkerbovenhoek wordt getoond.
5. vervolgens het hoofd object actief maken door erop te klikken (of het venster Objectenoverzicht gebruiken).
6. schaal het hoofd omhoog en verplaats het naar de plaats, zodat het knipsel is alleen via de onderkant prikken. "Transform" hier opnieuw gebruiken. Het middelste witte vak in de manipulator zal het object schalen.
(Opmerking: ik moest maken van de onderkant van het cilinder vergadering knipsel uitbreiden op de bodem goed pop uit de onderkant van het hoofd. Dit moet doen, selecteer de onderkant geconfronteerd met Suitverkorenen modus, dan is Transform hen naar beneden.
Helaas, nu maken de cut!!
7. Kies, selecteert in volgorde terwijl u Shift naar multiselect en het hoofd model, u het knipsel stuk (gemakkelijkste om dit te doen in de Browser van de objecten terwijl u Shift naar multiselect).
8. de emmer bewerken op het linker paneel, kies "Boolean verschil"
9. het model zal tijdelijk kleur wijzigen, zodat u de cut controleren kunt. Klik tot slot op"Accept" om te voltooien van de bewerking en de textuur wordt geretourneerd.