Stap 9: Het licht van de scène/HDR Rendering
Nu dat ons model is geschilderd in een materiaal van onze keuze kunnen wij de uiteindelijke weergave voor een betere presentatie geven. Hier nog in rendermethode die we nodig hebben om te klikken op het kleine pictogram van de bovenste Display renderinstellingen (afgebeeld in foto 2 en 3).
De render instellingenmenu ijslollie opwaarts, met verschillende tabbladen-hier zullen we geïnteresseerd gemeen tabblad en indirecte verlichting.
In het tabblad Algemeen gebruiken we de Render gebruiken: Mental Ray, wijzig het afbeeldingsformaat in de uitvoer in een bestand van Maya IFF in Jpeg of Tiff (pic3). en wanneer we omlaag schuiven we krijgen om te kiezen van de grootte van de afbeelding-Ik stel voor 2k, en de resolutie.
Dan ga we naar indirecte verlichting tabblad aan de rechterkant. Wij zijn hier geïnteresseerd in milieu en Image Based verlichting. Het staat voor de meest realistische weergave, met name met de reflecterende glanzend materialen.
De truc hier is om een HDR-bestand voor uw scène-het is een panoramische sferische fotobestand. U kunt een online voor een gratis download-it, een park, of een veld of een appartement worden kan. Alleen zoet smth zoals gratis HDR downloaden van een bestand - sommigen royaal hen delen. En uw model zal worden geplaatst in dit gebied met de veld/park omheen. Dus zodra we een HDR-bestand vinden kunnen we opslaan en uploaden in het kanaal van de afbeelding aan op grond van de verlichting-maken. (pic 5, 6).