Stap 4: Het genereren van een UV kaart in Zbrush
UV kaart is een zeer belangrijk kenmerk-het is in feite een virtuele huid die enveloppen het model, na alle kleine kreuken en hobbels (Daarom is het eerste juiste geometrie is belangrijk). Als we deze huid genereren, kunnen we het verder op in verschillende programma's, met inbegrip van Maya gebruiken. We kunnen schilderen, bijvoorbeeld. Als we de UV kaart die het ziet als een big amorfe vlakke ondergrond eruit (als wij over biologische modellen spreken), bijna als een big amorfe crêpe afvlakken. Als er een rechthoekig object dat we met werken, vervolgens eruit de UV kaart als een gesneden platte doos met alle kanten zichtbaar.
Z borstel genereert een UV kaart voor uw model in seconden, en later onze model aan de UV-toewijzing kan worden geëxporteerd naar Maya.
Voor het genereren van de UV kaart gaan we naar het tabblad Zplugin boven is menu bar-it gelegen op de bovenzijde van het recht. Na het klikken op Zplugin we Zie het tabblad UVmaster aan de onderkant van de opties, druk op symmetrie en polygroups te activeren van deze opties, en druk vervolgens op uitpakken. En de computer genereert de Uv kaart voor het model.
Als u op Flatten in het UV master tabblad drukt ziet u wat kreeg gegenereerd. De juiste kaart voor een biologisch model ziet eruit als een big amorfe plas.
De definitieve stap - we exporteren het model met de UV-toewijzing die afgesloten komt. We gaan naar de export-knop in de rechterbovenhoek en exporteren als. OBJ of. MA indeling voor Maya. Ik stel voor. Ma als we zullen doorgaan in de Maya.