Stap 6: Rendering-het begin. Materialen.
We moeten om te beginnen onze model rendering, overschakelen naar de weergave modus.
Kies het tabblad Weergave in de middelste rij van de tabbladen in het bovenste gedeelte van het scherm... (pic1)
In de weergave zullen we willen twee belangrijke dingen - de Renderinstellingen aanpassen te kiezen en beginnen te werken met de materialen.
De materialen in Maya komen in twee groepen-standaard Maya materialen-zoals Blinn, Lambert, Phong, etc. en een ander diversere groep-Mental ray materialen. Om te kiezen voor de materialen die een van de manieren is om te kijken onder de tab Rendering (Zie pic2) - alle gearceerde gebieden zijn verschillende materialen, en door te klikken op hen u dat materiaal kunt toewijzen aan uw model. Elk materiaal heeft verschillende fysieke eigenschappen-achtige verschillende reflectivety enz. Lambert is bijvoorbeeld dekkender terwijl Blinn meer glanzend is en ziet als aluminium eruit. Als we ons model selecteert en drukt u vervolgens op een van deze terreinen zullen we dat materiaal toewijzen aan ons model. En het model krijgt een glanzende aluminium look (blinn materiaal) of een dekkender oppervlak - als we gebruik maken van Lambert.
Wanneer het model is geselecteerd en het materiaal is toegewezen, kunnen we alle materiële eigenschappen zien aan de rechterkant in de kenmerk-editor. We kunnen veranderen hun eigenschappen, zoals de reflectiviteit, kleur, enz. Als u wilt kleuren toewijzen klikken we op de linker grijze gebied van de kleurschuifregelaar en het menu kleur wiel ijslollie opwaarts.
We kunnen verschillende effen kleur en verschillende materialen toewijzen aan ons model, maar we niet schilderen verschillende meerdere kleuren of verschillende textuur bestanden direct van toepassing op het oppervlak. Hier is waar onze UV-toewijzingsbestand komt!