Stap 7: Uw foto's te nemen en hen sorteren...
OK, tijd genoeg met de droge theorie, voor wat actie!
U moet beginnen met een snelle test run:
Stel je cam op dezelfde hoogte als uw object en neem een schot elke 10 of 12 of 30 graden - zorg ervoor dat uw object blijft zonder te verplaatsen op het platform, in geval van twijfel veilig met een druppel hete lijm.
Overzetten van de beelden in de software, de afbeeldingen uitlijnen en een dichte puntenwolk te maken.
Wanneer dit ok lijkt uw 3D-object te maken uit om te controleren van het niveau van detail en als sommige gebieden problemen veroorzaken.
Als u object schijnt o.k. beginnen we nu de echte shoot:
De cam links onaangeroerd voor het testen kunt u gewoon meer afbeeldingen toevoegen zoals vereist.
Op deze manier hoeft u niet te beginnen vanaf nul.
Neem beelden op elke 10° van uw object op een hoek iets onder dezelfde hoogte van het object, eenvoudige objecten kunnen prima met schoten op elke 20°, ingewikkelde degenen (zoals het kristal die ik zal gebruiken) beelden elke 5° kunnen vereisen.
Zodra het apparaat voltooid is nemen één afbeelding maar zonder het object - deze afbeelding wordt gebruikt voor het maskerende proces later.
U kunt deze één afbeelding "MASK1" of soortgelijke als het helpt u bij het identificeren van de msking bestanden hernoemen.
Alle afbeeldingen van deze ronde naar PC overbrengen naar een speciale map, bijvoorbeeld "round1_low_level".
Nu hetzelfde doen op een cam hight iets over de hoogte van het object, zodat u neer te van ongeveer 30° naar het object schieten.
Opnieuw nemen een andere afbeelding zonder het object voor het maskeren.
De afbeeldingen overbrengen naar de PC en plaats in een nieuwe map als "round2_above_level"
Als het object niet te ingewikkeld kunnen in vorm dit zou moeten doen en wij het object zijwaarts voor een nieuwe ronde.
Aangezien we al de meeste van te details moeten we nu één reeks voldoende moeten hier zijn zou, maar voor complexe objecten die we zouden willen om te doen de dezelfde "van onder en boven" methode als voorheen.
Meestal volstaat hier om één opeenvolging recht op dezelfde hoogte met het object.
Nogmaals, vergeet niet om een shot zonder het object aan het masker maken.
Pipetteer weer naar PC in een map zoals "round2_object_turned".
De andere map en hun overeenkomstige namen zal u helpen met de controle van de uitlijning van de cam, maar meer hierover later aan;)
Nu is het tijd om te controleren van alle afbeeldingen met iets snel IrfanView, wil alleen maar bevestigen dat alle onderdelen van uw object scherp en gedetailleerd in alle foto's die je nam - laat je niet verleiden om te knoeien met de beelden in dit stadium!
Een paar foto's met wazige gebieden zijn meestal niet een big deal, hebt u het probleem met een hele reeks nemen nieuwe beelden.
Sommige blurr in een afbeelding kan worden gecompenseerd door de software en als onbruikbaar of veroorzaken slechte resultaten u kunnen negeren de getroffen beelden in een later stadium - het is beter om te veel afbeeldingen dan niet genoeg.
In het geval dat u wilt de beste resultaten op het gebied van textuur is nu de tijd om twee sets van beelden maken van uw RAW-foto's, maar ik zal dit niet behandelen in mijn Instructable vandaag voor de meeste toepassingen is het gewoon niet nodig.
Voor het afdrukken van een 3D-model hoeft u slechts te maken van een juiste gaas, maar niet een textuur.