3DOF bal over het gebruik van de plaat gesloten lus stappenmotoren (13 / 13 stap)

Stap 13: Programma en Tune Platform


De code vereist verschillende bibliotheken zoals: encoder, mediaan uitgevoerd, gemiddelde uitgevoerd, en PID.

De PID-bibliotheek kan gemakkelijk worden weggewerkt, zoals alleen het proportionele deel wordt gebruikt voor de controle van de stepper motor hoek.

Het scherm moet een eerste kalibratie. In het begin deel van de code onder "touch scherm spullen" kalibratie kunnen waarden worden ingevoerd. Uncomment "Serial.print(measured_x_pos)" en "Serial.println(measured_y_pos)" aan de onderkant van de hoofdlus om de ruwe scherm lezingen weer te geven. Raak het scherm aan de aangeklaagde locaties onder de sectie "touch scherm stuff" en voer de weergegeven waarden in de code. Na kalibratie, commentaar opnieuw de seriële prints.

De bedieningsknop quadrature wordt gebruikt om waarden tijdens operatie. De Arduino IDE seriële monitor kan worden gebruikt om de waarden weer te geven. De eerste waarde die wordt weergegeven is het hoofdbesturingselement lus keer in ons. Deze waarde mag niet meer dan 5 MS, want dat is het interval van de oproep van de hoofdlus. De drukknop quadrature wordt gebruikt om door te gaan naar de volgende waarde. De volgende drie waarden zijn de evenredige afgeleide en de integrale winsten. Deze waarden kunnen worden aangepast met behulp van de knop om de gewenste afstemming. De bal moet snel verplaatsen naar de locatie instellen met minimale overschrijding. De waarden zullen verloren gaan tijdens macht cyclus dus ze moeten handmatig worden ingevoerd in code na tuning voltooid is. Verschuivingswaarden voor de X- en Y-richtingen kunnen vervolgens worden aangepast. De bal zal worden verschoven ten opzichte van de gewenste positie als het platform niet niveau is en integraal winst is niet gebruikt. Wijzig de verschuivingswaarden naar het midden van de bal op het platform als "0 patroon" is ingesteld. Verschillende bal patronen kunnen worden geselecteerd met 8 patronen op dit moment geprogrammeerd met behulp van parametrische vergelijkingen. Het tempo van de bal beweging is ook aangepast met de variabele "patroon rate"; kleinere aantallen gelijkstaan aan snellere beweging van de bal. De eindwaarde is "patroon richting", waarin de richting van de beweging van de bal.

De verstrekte code is functioneel maar nog steeds een work in progress. Voel je vrij om verbeteringen en delen.

Vergeet niet om plezier te hebben!

Gerelateerde Artikelen

Tutorial van modchipwarehouse.com over het gebruik van gateway 3ds spelen pokemon x /y

Tutorial van modchipwarehouse.com over het gebruik van gateway 3ds spelen pokemon x /y

gateway 3ds is's werelds eerste flashcart ter ondersteuning van de 3ds roms en nu haar firmware v2.1 is vrijgegeven, alle nieuwste 3ds games, opgenomen pokemon x /y, en ook ondersteuning multi 3ds roms en eshops worden ondersteund.  Zo, dit artikel i
Informatie over het gebruik van Vegas Pro, Pro-Type Titelmaker.  The Beginner's frustratie einde

Informatie over het gebruik van Vegas Pro, Pro-Type Titelmaker. The Beginner's frustratie einde

http://www.videoeditingsimpliied.comIk weet niet over u, maar ik was zeer gefrustreerd toen ik voor het eerst geprobeerd te gebruiken van Vegas Pro 10, Pro-Type Titelmaker.  Ik zou kiezen voor een van de presets, maar toen ik in mijn titel typte, zou
Informatie over het gebruik van panelen In Adobe Photoshop

Informatie over het gebruik van panelen In Adobe Photoshop

Informatie over het toevoegen, verwijderen, vervangen en panelen in Adobe Photoshop te gebruiken. Deze tutorial is zeer geschikt voor beginners die zijn aan te pakken met Photoshop.
Maak een Shogi instellen over het gebruik van een uur gerecycleerde materialen

Maak een Shogi instellen over het gebruik van een uur gerecycleerde materialen

ik zal je laten zien hoe ik maakte een Shogi set van gerecycleerd karton. Dit was een cadeau voor een goede vriend van mij voor Kerstmis.** Regels van Shogi kunnen gevonden worden op: http://www.genedavissoftware.com/rules/Stap 1: materialen Material
Informatie over het gebruik van Google Sketchup---tutorial #2

Informatie over het gebruik van Google Sketchup---tutorial #2

In deze tutorial, we zullen samenwerken met werkbalkitems voor sketchup met inbegrip van Select, component, materiaal, gum, vierkant en potlood. Ook een korte verschil tussen component en groep en hoe dingen vasthouden samen als u groep/onderdeel nie
Informatie over het gebruik van Google Sketchup---tutorial #3

Informatie over het gebruik van Google Sketchup---tutorial #3

In deze sessie leert Rich sommige meer werkbalkitems voor sketchup met inbegrip van de lijn/potlood, cirkel, boog, veelhoek, en freehand.
WATERJET GESNEDEN tanden over het gebruik van mijn GRASMAAIER ASPIRE

WATERJET GESNEDEN tanden over het gebruik van mijn GRASMAAIER ASPIRE

de VECTRIC gebruikt ASPIRE V2 PROGRAM DESIGN en KNIPSEL een reeks tanden voor mijn maaier aan mijn auto, met behulp van een WATERJET
Het gebruik van MDX-20 voor het maken van mallen

Het gebruik van MDX-20 voor het maken van mallen

Hallo iedereen,Dit is een compilatie van eenvoudige tips en instructies over het gebruik van MDX-20. Hoewel het is een oude afgekeurde machine, maar het heeft nog vele mogelijkheden, een daarvan is het maken van mallen.Hoe werkt molding machine?Moldi
Het gebruik van een Nokia kleur LCD!

Het gebruik van een Nokia kleur LCD!

Nokia produceert een breed scala aan mobiele telefoons en veel van hun goedkopere telefoons bevatten eenvoudige LCD's die kunnen worden gebruikt in de microcontroller projecten.  Er is één bepaalde LCD-model dat wordt gebruikt in een breed scala aan
Het gebruik van een Laser Cutter

Het gebruik van een Laser Cutter

de laser cutter is een van de meest nuttige tools in een moderne winkel. Laser scharen werk door de leiding van een zeer krachtige laserstraal, op een precieze brandpuntsafstand, op een materiaal dat ze knippen of etch, afhankelijk van hoe de laser c
Mijn twee centen over het opslaan van uw Dollars en centen

Mijn twee centen over het opslaan van uw Dollars en centen

geld. Die zou hebben thunk , dat zou ons in deze puinhoop. Zoals het meest, je waarschijnlijk een gevoel de Angel van deze economische crisis. Verkoop van limonade op de hoek van de straat is niet van plan om het te dekken. Sommige maatregelen nodig.
Het gebruik van een bidet

Het gebruik van een bidet

kansen zijn, als je van naar een ander land reizen, zult u tegenkomen een Bidet. U kunt ook een in de Verenigde Staten, vooral op hogere einde hotelketens of zelfs op Bed & Breakfasts tegenkomen.Sommige landen zijn vooral bekend voor het feit dat bid
Het gebruik van een snelkookpan (en uitkiezen welke te kopen)

Het gebruik van een snelkookpan (en uitkiezen welke te kopen)

Snelkookpannen zijn één van mijn absolute favoriete keuken gereedschap! Ze hebben een slechte reputatie voor zijn keuken en diner torpedobootjagers - maar zoals elk ander gereedschap dat ze volkomen veilig zolang je ze correct gebruiken. De snelkookp
Het gebruik van de IR-Sensor met behulp van Op-amp en Arduino

Het gebruik van de IR-Sensor met behulp van Op-amp en Arduino

wat is infrarood (IR)? Infra-rood is een elektromagnetische golf whos golflengte tussen 0,75 micron tot 1000 micron (1 micron = 1µm). Omdat Infrarood bereik van zichtbaar licht, zien we IR niet echt met blote oog. Er is echter een methode om te "zien