Stap 2: HSMWorks Toolpaths
Opstarten van Solidworks en open het. SAT bestand dat u hebt gemaakt. Dit kan even duren voor Solidworks te vertalen van de geometrie. Eenmaal vertaalde hebt u een bos van geïmporteerde oppervlakken. Als uw model reus of tiny is, wellicht Dynamo je verkeerde eenheden. Als het klopt niet, het .sat bestand in een teksteditor openen en kijken naar het eerste nummer in de 3e regel. Dit is de modeleenheden per millimeter. Als er iets anders dan 1, veranderen en sla het bestand op.
Voor het instellen van het deel voor de machinale bewerking, moet u beginnen met voorraad geometrie. Start een schets op het voorste vliegtuig en tekent u een vak rond uw model. Vervolgens zet deze schets in een geëxtrudeerde baas en zorg ervoor dat het 3D-effect is dikker dan uw model in beide richtingen. Proberen te maken van de oppervlaktelaag als dichtbij de geometrie van het model mogelijk.
Klik op de map van de baan in het tabblad HSM instellen van uw project. Instellen van de voorraad als een solide en kies uw geëxtrudeerde voorraad (u kunt het verbergen na dit) en de computerconfiguratie van uw te laden.
Maak nu een 2d zak. Kies een gereedschap die iets kleiner is dan uw cirkels zodat het gereedschap heeft ruimte om te wissen van de zak. Voor machinale bewerking acryl stel ik de snelheden op 17.000 rpm en een snijden verwerkingsdebiet van 100 ipm. Ik stel de speedramp en duik feed tarieven naar 75 ipm.
Voor de geometrie van het model, kiest u de onderrand van een cirkel in een hoek om te beginnen. Kies vervolgens voor gereedschap de oriëntatie, de oppervlakte van die cirkel. Vergeet niet aan uncheck "voorraad te verlaten" in het tabblad passeert. I het ramping deel, kies "Storten" voor de stijl van ramping.
Nu heb je een zak instellen voor één oppervlak. U kan deze stappen honderden keer herhalen maar u niet moet. Klik met de rechtermuisknop de zak hulpmiddel pad en klik op "Toevoegen aan nieuwe map". Vervolgens klikt u met de rechtermuisknop op die map en klik op "add patroon".
Kies in het dialoogvenster patroon "Dupliceren patroon". Kies het oppervlak u de zak op ingesteld als uw referentie en pick van de rest van de oppervlakken te dupliceren. U zou nu moeten hebben honderden 2d zakken.
Uitvoeren van een simulatie van de machine op de hele map om ervoor te zorgen dat alles er goed uitziet en uw postcode!