Stap 5: Maak een automatiseringsscript
Met de configuratie die tot nu toe al gedaan, kunt u gemakkelijk de bootloader installeren en uploaden van programma's met behulp van de "make burn_bootloader" en "make uploaden" opdrachten in een terminal. Echter, laten we het alle werken met een enkele druk op de toets.
Maak een bash-script in uw schets map (in ons geval RGBShades):
gedit avrflasher
Een venster voor het bewerken wordt weergegeven. Voeg de volgende:
#!/bin/bashset -ekeyPress=""while [ "$keyPress" != "q" ] ; do echo "Burning bootloader..." make burn_bootloader echo "Uploading sketch..." make upload read -s -p "Press q to quit, any other key to repeat:" -n1 keyPress echo done
Opslaan en sluiten. Dan maak het bestand uitvoerbaar:
chmod 755 avrflasher
Ervan uitgaande dat alles in de vorige stappen goed is gegaan, ben je klaar voor het programmeren van een heleboel apparaten! Sluit uw apparaat aan op USB, zorg ervoor dat het wordt aangedreven omhoog en sluit de AVRISP.
./avrflasher
De code moet allereerst de bootloader te installeren. Als dat lukt, zal het proberen een programma te downloaden via USB. Als dat werkt, is het klaar voor u een nieuw apparaat aansluit en opnieuw opstarten van het proces door het indrukken van een toets (met uitzondering van q, die zal stoppen). Het eerste punt kan 30 + seconden duren, aangezien het wordt hercompileren uw programma en een heleboel de ondersteunende Bibliotheken, maar programmering vervolgpogingen slechts ongeveer 9 seconden duurt (zoals getest op een virtuele machine draait op een i5 laptop).