Stap 8: 84Duino Update
I been playing rond met het maken van een handmatige controller voor de CNC gravure molen die ik ben bezig en heb ik besloten dat ik zou willen gebruiken een ATTiny84 als het hart van de controller.
Een kenmerk van de controller zullen een vloeibare kristalvertoning (16 x 2) dat ik EBay opgepikt op enige tijd geleden.
Dit leek me een goede kandidaat voor het gebruik van mijn 84Duino breakout/rapid prototype boord, zodat ik het stof vandaan te halen en gaf het een werveling.
Het grootste probleem dat ik had toen ik dit deed was de recente update aan de Arduino IDE (1.6.1) het totaal mij van mijn wil om te leven voor een korte tijd hadden beroofd. De ATTiny steun was misgegaan met domme berichten over de control.load jiggery pokery. Gelukkig, 1.6.2 beschikbaar was en welk toelijken voor positiebepaling mijn problematiek van uploaden vanuit de IDE naar de ATTiny84. Mij watertje having allerlei hyperventilatie momenten er... mijn profane woordenschat oefenen en over het algemeen stomen... alles kalm weer.
Het doel was om het werken met de ATTiny84 LCD met behulp van de 84Duino module. Ik laadde de voorbeeld schets (LiquidCrystal bibliotheek - Autoscroll, door Tom Igoe en de pinnen als volgt gewijzigd:
Het circuit:
- LCD RS pin naar digitale pin 12 - ADC0
- LCD inschakelen pin naar digitale pin 11 - ADC1
- LCD D4 pin naar digitale pin 5 - ADC2
- LCD D5 pin naar digitale pin 4 - ADC3
- LCD D6 pin naar digitale pin 3 - ADC7
- LCD D7 pin naar digitale pin 2 - ADC6
De initialisatie-instructie voor het LCD-scherm werd vervolgens aangepast aan mijn nieuwe pin toewijzing regeling
LiquidCrystal lcd (0, 1, 2, 3, 7, 6);
Thats it, niets meer moest worden gewijzigd in de schets, gewoon het kabellengte tot, macht omhoog en gaan.
Ik ben blij dat het werkte keurig... nu op naar de rest van het ontwerp.