Stap 10: Creëren van animatie-effecten
ongeldig drawSmileyFace() {}
onLED(0,0);
onLED(1,1);
onLED(0,1);
onLED(1,0);
onLED(6,0);
onLED(7,1);
onLED(6,1);
onLED(7,0);
onLED(3,3);
onLED(4,3);
onLED(3,2);
onLED(4,2);
onLED(0,5);
onLED(1,6);
onLED(2,7);
onLED(3,7);
onLED(4,7);
onLED(5,7);
onLED(6,6);
onLED(7,5);
}
ongeldig drawSmileyFaceWink() {}
onLED(0,0);
onLED(1,1);
onLED(0,1);
onLED(1,0);
onLED(3,3);
onLED(4,3);
onLED(3,2);
onLED(4,2);
onLED(0,5);
onLED(1,6);
onLED(2,7);
onLED(3,7);
onLED(4,7);
onLED(5,7);
onLED(6,6);
onLED(7,5);
}
VOID MakewinkingFace() {}
voor (int x = 0; x < 40; x ++) {}
drawSmileyFace();
delay(1);
}
voor (int x = 0; x < 40; x ++) {}
drawSmileyFaceWink();
delay(1);
}
}
De eerste twee functies die we net hebben gemaakt maken de twee effecten. Een een lachebekje en anderzijds een smiley gezicht met het rechteroog niet getekend. De derde functie roept de twee functies een for-lus maken het effect van een ergens Smiley.
Dit kunnen we testen door het veranderen van de leegte lus te lezen zoals dit.
void loop {}
MakewinkingFace();
}
Met behulp van deze methoden kan dan maken we enig effect wij willen en vervolgens for-lussen in een sperate-functie gebruiken om bewegende animaties te maken.
De zelfde theorie hierboven gebruiken om uw eigen animaties te maken. Zet ze in aparte functies onder de bestaande code en ze noemen ze in de leegte lus functie. Dus het zal draaien de verschillende animaties die u hebt gemaakt, kunt u meerdere functies hier plaatsen. Wanneer u belt de verschillende animaties, leg ze in een for-lus zoals hieronder aan die ze voor een paar seconden lopen zal voordat de volgende dia wordt uitgevoerd.
voor (int x = 0; x < 500; x ++) {}
animation1
}
voor (int x = 0; x < 500; x ++) {}
animation2
}
......
In de volgende zullen stap zien hoe shuffle animatie uitvoeren.
Om te trainen die LED's moet worden ingeschakeld, 8 x 8 rasters maken en kleur welke velden u worden wilt op. Dit maakt het makkelijker om te werken uiteen welke kolom en rij moet worden ingeschakeld.
Om het even wie herinner me die dagen van de sprite programmering op het Spectrum 48k???