Stap 8: Programmeren van de schets
Dit is de werking van de schets. Als onzeker over de programmering beginselen gebruikt, kunt u zoeken op het web over hoe deze werken.
Aan de bovenkant instellen we het aantal pinnen die zijn aangesloten op de LED-matrix.
We maken twee matrices een genaamd rij [] en col] rij [] is de lijst van kathoden en col [] is de lijst van de anoden.
Volgende in de setup-functie (void Setup) zetten we de Arduino tot controle de matrix.
Eerst daarin alle pinnen als uitgang. Dit gebeurt in de for-lus, die gewoon doorlopen alle pins vermeld in de matrices en stelt hen op OUTPUT. Ook daarin de kathoden op hoog.
Hiermee activeert u de pinnen, zodat wanneer we hen ingesteld op hoog een spanning wordt verstuurd op die pin, en als verzonden naar laag vervolgens de pin is aangesloten op de grond. In de setup wij alle kathoden op hoog ingesteld zodat alle LEDS uitgeschakeld, ongeacht de staat van de anode (hoog of laag worden zullen). Dit is waarschijnlijk de gemakkelijkste manier om ervoor te zorgen dat een LED is uit zonder te controleren van de anode staat.
Dus als we sturen zal een rij op laag en een kolom op hoog dan waar deze twee elkaar ontmoeten de LED oplichten. Als we verzenden zowel de rij als de col hoog of laag dan de LED niet oplichten zal als er geen stroom van spanning rond het circuit is.
De lus functie wordt automatisch uitgevoerd door de arduino. Het wordt aan het einde van de lus functie dan opnieuw kan worden uitgevoerd. dus we dit gedrag gebruiken kunnen om elke LED inschakelen.
Eerste de for-lus, gaat door alle de pinnen in de matrices en lage alle rijen en alle kolommen blijkt te hoog
Dan is een vertraging van 500 milliseconden heet. Als u wilt dat verhogen de lichten te knipperen langzamer dan dit aantal. Te versnellen van de flitser dan dit aantal verlagen
Vervolgens zal uitzetten hen allemaal, door de rijen te stellen op hoog en de kolommen op laag
Vervolgens wordt een vertraging van 500 milliseconden zodat de lichten knipperen genoemd.
Deze code is prima voor slechts de eenvoudige test, maar in de volgende stap zullen we de code om te helpen met het tekenen van animaties en verschillende effecten verbeteren.