Het is al een lange tijd komen, maar mijn universele RGB-kubus is eindelijk klaar!
Nu kunnen we uitvoeren van de animaties en gebruik de code door Kevin Darrah zowel Nick Schulze (licht gewijzigd, maar in principe identiek - minor timing en laag controle tweaks waren alles wat nodig was). Plus Doug Domke een geheel nieuwe reeks van code vanaf nul, dat maakt het maken van je eigen animaties gemakkelijk gemaakt!
Hoewel de meerderheid van de code die geschreven voor de ChipKit UNO32 is en uC32, Kevin de code voor de Arduino UNO en de versie die ik geport naar de Arduino MEGA2560 op dezelfde kubus werken net door toevoeging van een paar jumper caps.
NAAR die dat kwam hier omdat u vond de delen KIT voor dit PROJECT ON eBay - NO bevat de onderdelen kit niet van het circuit bord - het is de delen kit voor het circuit bord. Inbox mij voor directe tarifering en beschikbaarheid aan boord of ga naar www.TheLEDCube.com . Ik leveren wereldwijd. Zorg ervoor dat u uw onderdelen kit krijgen via de links er - geen gebruik maken van de goedkopere kits aangeboden door verkopers dan WKWS20.
Zodra u de printplaat uitgezocht, zult u links beneden het recht voor alle onderdelen kits etc moet u wellicht zien.
Voor degenen die kreeg de Mini muziek Module vóór februari 2015 - vanwege een wijziging in de onderdelen-kit, de USB-poort moet worden gemonteerd aan de onderkant van THE BOARD!!! De V4. X muziek modules positiebepaling zulks, evenals de kwestie van een input gevoeligheid.
Let op: Als uw lagen 5, 6 en 7 niet op uw Arduino UNO werkt zijn, er is een correctie van de code. Download de nieuwe RGB Arduino parallelle code!
We hebben momenteel code voor de Arduino UNO, de ChipKit UNO32 (de bewerker van het PIC32MX), de ChipKit uC32, The Arduino MEGA2560 en mijn UNO Eliminator planken [stopgezet behalve door speciale bestelling ten gunste van de brug planken] (die te ontdoen van de laatste van de draden)
Jerry Lesnefsky en Karl Moeller maakte een grote kleine module van de muziek die op de base past / driver board, en laat de PIC ChipKit Eliminator aansluiten recht op- en in het proces, merkte de de i/o-Aux-header heeft A2 en A8 geëtiketteerd achteruit op het bord eliminator! Als je hand bedrading van een muziek-module naar uw ChipKit Eliminator, Maak nota van dit!
Speciale dank aan Doug Domke die firmware sjablonen voor het PIC32 maakt (ChipKit UNO32) die veel meer werk als standaard Arduino code zodat we gemakkelijker kunnen maken van animaties op de PIC.
Zie zijn pagina op http://d2-webdesign.com/cube voor informatie en downloads. Ik zal het toevoegen van code hier als ik meer animaties met zijn sjabloon maken.
Dit was oorspronkelijk geïnspireerd door het project van Nick Schulze, en vervolgens toegevoegd aan met behulp van het project door Kevin Darrah.
Kunt u de kubus vergadering methode Nick Schulze op HowNotToEngineer.com gebruikt, maar ik heb de ontwikkeling van mijn eigen vergadering-methode. Nick's methode is geweldig als je geniet van houtbewerking, of u kunt mij als niet.
KLIK HIER OM TE SPRINGEN NAAR MIJN BOUW VAN DE KUBUS
Toen ik voor het eerst op zoek naar mijn volgende grote Project (nadat de oorspronkelijke 8 X 8 X 8 LED kubus mono kleur) kwam mijn zoekopdrachten massaal naar twee.
Nick Schulze en Kevin Darrah.
Mijn probleem is dat ik niet goed met hout opschieten. Het is gewoon een medium die ik nog niet onder de knie.
Dat is waarom mijn vorige kubus vergadering methode gebruikt een kartonnen moederbord doos voor de LED laag sjabloon.
Het werkte erg goed al, en ik was heel blij met de resultaten!
Dus met dat in gedachten, ik zal u tonen hoe bouwde ik mijn (momenteel stappen 9 tot en met 15) maar in eerste instantie gaan we op de veronderstelling dat u Nick's montage tuig aangepast aan een 26,5 mm afstand te passen mijn board zal bouwen.
Als u liever gewoon de manier die ik mijn bouwen zou bouwde, ga direct naar stap 9. Het lijkt erop dat anderen zijn het vinden van mijn vergadering methode gunstig aan de grote houten platforms. Zodra u uw ingekeepte linialen gemaakt hebt, moet u nooit maken een andere meting met mijn methode.
Gelieve ook zien de oorspronkelijke projecten als u schema's of bediening wilt enz. Ik ben hier niet om het wiel opnieuw uit te vinden. Ik ben hier om deze te realiseren projecten aan degenen die:
anders niet kon hebben gemaakt;
geprobeerd om hen en mislukte;
kan niet lezen een schema;
worden overstelpt met de omvang van de bedrading betrokken;
zijn (zoals ikzelf) niet goed timmerlieden;
wilt een draagbare of "netjes" uitziende project;
vereisen de kubus overdraagbaar;
of een overvloed aan andere redenen.
Als u op zoek bent voor schema's en de technische info over hoe het allemaal werkt, ga dan naar deze links:
Hoe niet te ingenieur - RGB kubus project van Nick Schulze
Gewijd aan Design - RGB kubus project door Kevin Darrah
Alle theorie en ontwerp en schema's die ik gebruikt om op basis van dit circuit zijn er. Voor het grootste deel, voldoet mijn circuit zeer nauw aan Nick's behalve dat ik gebruik via gat chips in plaats van SMT.
Mijn chips zijn net ietsje langzamer, dus ik wijzigen van Nick's code moest om het verbreden van een paar pulsen, maar buiten dat, zijn code voorraad is.
Voel je vrij om vragen te stellen over mijn ontwerp dan "heb je schema's" of "kan ik heb de Eagle bestanden".
Ik niet ontwerpen met adelaar en ik ook niet schema's te maken. Ik ontwerp van de PCB's in mijn hoofd, en ga rechtsaf te ontwerpen op de vlieg. Ik weet niet waarom ik werken op deze manier, ik heb gewoon altijd, en het werkt voor mij... tenminste uiteindelijk...
Ik heb bijna altijd gebreken in de eerste ontwerpen die zich niet voordoen doen totdat ik beginnen met de bouw van het project.
Dat is wanneer een nieuwe versie is gemaakt. Kleine aanpassingen of toevoegingen zijn de herzieningen binnen deze versies.
Het kostte me tot versie 3 herziening 4 van de PC Board voordat ik klaar was om het maken van een instructable daarvoor.
Ik ben blij om te verduidelijken om het even wat dat u niet helemaal te over de manier waarop het alle werken etc. krijgen (ervan uitgaande dat ik begrijp het mezelf genoeg om uit te leggen het beter dan de oorspronkelijke toelichtingen. De hardware kan ik gemakkelijk verklaren - is de software beter uitgelegd door de auteurs).