Stap 7: Documentatie en Firmware voor de programmering en het aansluiten van uw planken
Op de chipkit is er een grafiek op Nick's pagina van wat gaat waar, maar hier is het weer toch.
Op Kevin's site, u moeten zitten kundig voor het schema lezen (en doen sommige interpretatie) om te weten wat waar komt. Ik dacht dat ik zou het voor iedereen gemakkelijker en zorg in deze handige grafiek.
Toen ik ging naar het schrijven van het FIREWORKS-effect, ik hield bijna geen ruimte, en moest verwijderen van een animatie te maken passen - dus in plaats van dat ik de Arduino-code naar de Arduino MEGA2560 geport. Nu past alles. Ook nu hebben wij code voor de MEGA2560!!
Chipkit / base & bestuurder / Arduino UNO / Arduino MEGA2560
3 / ENABLE / D3 / PWM3
5 / KLINK / D2 / PWM2
6 / KLOK / D13 / D52
7 / rood / niet aangesloten
8 / groen / niet aangesloten
9 / BLAUW / D11 / D51
26-33 / laag 1 naar laag 8 / D4 D10 en A5(D19) / PWM4 te PWM11
GND / GND / GND / GND
5V / 5V / 5V / 5V (Sluit uw 5V niet aan de VIN - VIN is een referentie spanning voor de A/D-converter)
De pinnen van de laag voor de Arduino UNO uitgekozen specifiek te laten van A0 tot A4 gratis, en laat de RX en TX voor de serial gratis voor toekomstige uitbreidingen. Omdat analoge pinnen kunnen ook digitaal, ik dacht dat het beste te laten zoals veel analoge pinnen gratis wanneer ik nam de laaggegevens uit de SPI-stream en het parallel maakte.
Er zijn 2 verschillende codes voor de Atmega328P. Een is voor de Arduino Arduino Eliminator als standalone zonder het extra shift register, en de andere is voor de Arduino UNO Eliminator heeft een extra shift registreren op het.
De eliminator gemaakt op deze manier, omdat wat Kevin doet om de Arduino snel genoeg om de enorme hoeveelheid seriële data is briljant. Hij maakt gebruik van de hardware SPI in plaats van handmatig bit-banging de gegevens uit. Oorspronkelijk betekende dit dat hij ook de laaggegevens heeft gestuurd uit de dezelfde stream - zodat het shift register op de Arduino UNO eliminator die behandelt.
Dus de code met SPI laag controle de UNO Eliminator vereist (of de eliminator deze code vereist) en de code zonder de SPI laag controle wordt uitgevoerd op een voorraad Arduino UNO.
De Arduino eliminator met het extra shift register en de code voor het, ik zal worden uitfaseren.
De broncode voor de ChipKit vereist de MPIDE voor de ChipKit te uploaden naar de Raad van bestuur.
Het HEX bestand vereist een PicKit3 programmeur de code uploaden naar de ChipKit Eliminator.
Onthoud dat de eliminators zijn optioneel, en niet noodzakelijk als je wilt je proto-board draad direct aan de base/bestuurder.
Uw master panel moet uitzien als deze video met de ChipKit UNO of de PIC UNO eliminator geprogrammeerd en aangesloten.
http://www.YouTube.com/watch?v=xecPxVD7WPk
NIET vergeet te jumper de gegevens stroomsgewijs configuratie jumpers als u van de Arduino of Arduino UNO Eliminator gebruikmaakt! Er moet een jumper over de groene en blauwe pinnen, en de rode- en groene pinnen. Anders ziet u alleen de blauwe sequenties, en eventueel willekeurige rood en groen in de mix.
In feite zijn de kansen dat u kunt altijd laten deze jumpers zoals ik heb niet gemerkt deze beïnvloeden de PIC controller, maar ik zeker dat de oneven-bit wellicht uit één keer in de zoveel tijd ben als u liet hen op.
Ik vermoed sterk wel dat als u nooit van plan over de controle op meer dan één kubus, u kan permanent een weerstand van 1K over elk paar pinnen hierboven vermeld, en dat in feite auto maken zou-schakelaar zodat u beide processor uitvoeren kunt zonder dat hoeft te configureren van de Raad van bestuur telkens.
U moet de CODE uit deze pagina gebruiken om uit te voeren op de universele planken. Kleine wijzigingen waren nodig om te zorgen voor volledige compatibiliteit.
Wij hebben ook de rood / blauw omkering bevestigd in de oorspronkelijke code.
Als u de Raad van bestuur de manier waarop die ze zeggen HNTE hij de rode en blauwe pinnen omgekeerd heeft - dus de gemakkelijkste moeilijke situatie voor ons is in plaats van vaststelling van de Raad van bestuur, de code eenvoudig vast. ALS U DE FIRMWARE VAN DE PIC HEBT GEDOWNLOAD VÓÓR AUGUSTUS 29,2014 DAN MOET JE DE VERVANGENDE CODE HIER TE DOWNLOADEN.
Speciale dank aan Doug Domke voor niet alleen het vinden van deze fout, maar voor het wijzen op precies hoe het te repareren.
Hij is ook een nieuwe code schrijven voor ons die hopelijk veel intuïtiever zullen voor het maken van onze eigen animaties. (reeds beschikbaar)
*******************************************************************************
BELANGRIJKE OPMERKING!
*******************************************************************************
Als u de lijnen van de Reset samen tussen de base/bestuurder van bestuur en een Arduino UNO hebt gekoppeld, zal de Arduino FAIL TO PROGRAM via de USB-poort! Dit geldt ook voor de Arduino MEGA2560.
Alternatieve methode: als je naar nieuwe code verzenden vanuit de IDE, houdt de RESET-knop op de Arduino UNO/MEGA2560 (of op het bord Base/stuurprogramma) tot de IDE begint proberen te sturen het programma en laat vervolgens het resetten. Ook kunt u verwijderen van de muziek-module.
Anders kunt u gewoon loskoppelen de lijn aan het resetten van de Arduino aan de base/bestuurder totdat programmering is afgerond. Ook hebt u de RESET LINK jumper in plaats op uw bord brug, wellicht u verwijderen om te programmeren van je board.
Vergeet niet dat u wellicht gebruikt u het SAVE LINK in uw browser deze bestanden vanaf deze pagina om op te slaan uw computersysteem. (of kan je een bericht van de "FOBIDDEN"). Vergeet niet om de naam van het bestand naar iets relevant, zoals Instructables heeft de neiging om de naam van de bestanden naar een hexadecimaal getal.
Ik heb nu Doug Domke de ChipKit "RGB_8x8x8_CubeAppTemplateV3_0" firmware plus een paar demo's die hij schreef en ik schreef enkele. Het gaat hierbij om de nieuwe functies van de tekst. Houd controle terug hier al voor insectenmoeilijke situaties of nieuwe versies!
UPDATE - Ik denk dat hij is aan V9 nu.
De V4.5 muziek Module-code voor de ChipKit UNO32 / Arduino MEGA2560 is eindelijk klaar.
Gebaseerd op de V4-code, deze maakt gebruik van de virtuele winst / lawaai limiet / Beat drempel potentiometer die verbinding maakt met de A5-input in plaats van het werkelijke signaal zelf te beperken. Dit is vooral handig voor lagere signalen, maar het signaal antwoord op het punt dat het beantwoordt aan de lijn en circuit omgevingsgeluid kan opvoeren. Over het algemeen echter werken met signalen op een niveau dat het voor was bedoeld, op tof! Variabelen zoals VUtop [x] die alleen gaan van 0 tot en met 8 toestaan gemakkelijk programmeren zonder te controleren als het inkomend signaal is rijden langs de 8 LED-limiet. U kunt nog steeds VU [x] te lezen van de werkelijke waarde van 0 tot 1023. Dit heet treffend de sjabloon V4_5.