Stap 10: Arduino codevoorbeelden
De code bestaat uit 4 tabbladen
De "8 x 8 x 8 RGB-kubus" tabblad: hier is de belangrijkste code: de loop-functie en variabele-definities
Het tabblad "Overzicht van alle functies": overzicht van alle functies die ik tot nu toe heb gedaan
Het tabblad "Basis": basisfuncties die u altijd moet doen nieuwe animaties
Het tabblad "Functies": alle functies voor de animaties opnemen
Alle functies hebben dezelfde structuur of patroon:
- clearAll(), layersOff() en reset() te reinigen van alle gegevens
- switch() functie voor kleuren van Wit = 0 aan magenta = 6
- digitalWrite (laag [i], hoge) lagen instellen op van i = 0 tot en met i = 7
- een array voor elke primaire kleur rood [], [met] groene en blauwe]
- waarden van 0 tot 7 de haakjes gebruiken om te bepalen welke rij (vanaf = 0 tot neerwaarts = 7) u wilt inschakelen
- waarden tussen 0 en 255 voor de arrays voor binaire voorstellingen gebruiken: bijvoorbeeld RED [1] = 1 zal weer op de eerste rode LED aan de linkerkant op de eerste voorste rij; BLUE [7] = 129 zal weer op de eerste en laatste blauwe LED van links en rechts de laatste rij; GROEN [2] = 255 zal weer alle groene LEDs op de tweede rij. Hier is een nuttige pagina converteren binair getal aan decimale http://www.binaryhexconverter.com/binary-to-decima...
- douanebestemming waarden van LED [0] LED [7] voor de arrays voor decimale voorstellingen: bijvoorbeeld RED [1] = LED [0] zal weer op de eerste rode LED aan de linkerkant op de eerste voorste rij; BLUE [7] = LED [0] en BLUE [7] = LED [7] zal weer op de eerste en laatste blauwe LED van links en rechts de laatste rij; voor (int i = 0; ik < layerNr; i ++) {groen [2] = LED [i];} zal blijken alle groene LEDs op de tweede rij.
- Sommige functies hebben multiplexing draaien lagen zeer snel in- en uitschakelen voor meer informatie over multiplexing u kunt hier een kijkje nemen:
- tussen elke multiplexing stap moet u clearAll(), layersOff(), reset() en shiftData() functies
Dat is alle die u moet weten over de code
Met deze verklaring kunt u mogelijk om uw eigen animaties te maken