Stap 17:
17) nu in het hulpprogramma omgeving Klik op "Geometry" en een nieuwe vervolgkeuzelijst verschijnt. Er zijn 4 belangrijkste kenmerken die we in dit menu gebruiken zullen.
"Lagere Res": dit vermindert Subdivisie niveaus. "SDiv slider": u kunt omhoog en omlaag verplaatsen door uw Subdivisie niveaus. "Del lager": dit zal verwijderen elke Subdivisie niveaus lager dan je bezig bent (wees voorzichtig mee!). "Verdelen": dit zal verhogen uw Subdivisie - zeer belangrijk. I 'm gonna off-track gaan een beetje uit te leggen wat dit alle middelen, een basic begrijpen altijd helpt. Op het moment dat u kundig voor zien zitten moet dat het net is opgebouwd uit kleine vierkantjes - deze heten veelhoeken of poly van kortweg. Elke poly is opgebouwd uit drie fundamentele dingen: hoekpunt of hoekpunten (meervoud): dit is een opgenomen punt in 3D-ruimte. Rand: deze verbinden de hoekpunten en maak een frame voor de Maas. Gezichten: dit is het stukje dat je kunt zien, maakt de Maas in een vaste shell en geeft het vormen. Er zijn twee belangrijkste poly-vormen, Tris en Quads (driehoeken en vier dubbelzijdige vormen zoals pleinen). Alle poly met meer dan 4 hoekpunten of randen is slecht nieuws. De reden waarom wij quads meer dan om het even wat is omdat u kunt hun vorm, ongeacht hoeveel u het bewerken van een driehoek, het zal altijd een driehoek, terwijl quads kunnen worden uitgerekt en gewijzigd veel gemakkelijker gebruiken. Wanneer we een mesh bewerken gaat wat we werkelijk doen de hoekpunten (punten in ruimte) om nieuwe shapes te maken. Laat nu praten over onderverdelingen. Dit is in principe de poly-resolutie - de meer poly van die er zijn, de krijgen we meer in detail, maar ook meer geheugen en de verwerking macht is nodig. Alles onder de 10.000 poly wordt beschouwd als laag-poly.
Zoals u van de volgende paar foto's zien kunt, verhoogt telkens als ik klik op "Verdelen" de poly-resolutie zo kunnen we meer in detail op de Maas. In de rechter bovenhoek van de werkruimte, naast het gebied van gereedschap, is een actieve punten tellen. Dit is het bedrag van de hoekpunten op de Maas. Telkens wanneer we raken "Verdelen" dit nummer verviervoudigt, als elke veelhoek zal worden opgesplitst in 4 meer poly van.
Ik heb de neiging om te werken tussen 5-7 Subdivisie niveaus voor mijn detail, afhankelijk van de Maas. Voor deze tutorial we stopt uiteindelijk op 6 niveaus, maar doet het meeste werk op niveau 3-4.