Stap 5: Het toevoegen van de Microprocessor
Op bestelling te maken van de microprocessor dat doen, moeten we een manier om de software in het. Er zijn vier signalen die gegevens naar en van de microprocessor tijdens programmeren verzenden, zij moeten worden verbonden met een programmeur. Hebt u een PC of Laptop met een parallelle printerpoort, heeft de software van de BASCOM die we later zullen gebruiken plannen om een zeer eenvoudige programmeur. Hebt u alleen USB-poorten, kunt u een USB-programmeur kopen. Er zijn links op de BASCOM-pagina.
Om te sluiten uw programmeur met de microprocessor, er is meestal een 6-pins (of soms een oudere 10-pins) connector. De mensen van Sparkfun hebben een grote adapter gemaakt, zoals in foto's #1 en #2. Zodra u in uw pinnen solderen, gewoon het op het breadboard te sluiten en uw draden. U kunt jouwe krijgen hier: http://www.sparkfun.com/products/8508
Afbeelding #3 en #4 tonen hoe wij de Tiny-26-microprocessor installeert in het breadboard. Merk op dat we het breadboard 180 graden gedraaid zodat de tekst correct in de foto's lopen zou.
Volgende we verbinding maken met de kracht en verbindingen op de grond, dan maken de jumpers voor de volgende signalen van de Raad van bestuur van Sparkfun op de programmering pinnen van de chip.
* MISO - gegevens in de chip van de PC.
* SCK - systeemklok en timing.
* RESET - Reset, vertelt de chip om de programmeermodus te activeren.
* MOSI - gegevens laat invullen de chip op de PC.
We hebben ook aansluitingen voor stroom en grond. Afbeelding #7 toont waar we willen installeren van de programmeur, Image #8 toont de aansluitingen, en #9 ziet u het allemaal gemonteerd.
Afbeelding #10 toont de namen en de Connecties van de Tiny-26 pinnen. U kunt zien dat wij MOSI met MOSI op de chip bijvoorbeeld verbonden. Als u MOSI en MISO omgekeerd werken het niet... niet dat ik ooit dat deed. :-/