Stap 4: Inzicht in de code
#include < Servo.h >
Deze regel is wat vertelt de arduino IDE die we gaan een servomotor verbinden met onze Raad van bestuur en daarom moeten we op te nemen van de back-end-code die in de juiste signalen sturen naar de servomotor gaat.
Servo myservo;
VOID Setup {}
myservo.attach(9);
myservo.write(90);
}
Hier zijn we het creëren van een Servo-Object die in feite een virtuele versie van onze servomotor. Wij vragen deze servo myservo en vandaar zodra we noemen het dus met behulp van de Servo myservo; lijn kunnen we gewoon schrijven myservo elke keer dat we moeten verwijzen naar onze servo.
We zijn ook vermelden dat wij de servo om pin nr 9 in de myservo.attach(9); -lijn wilt toevoegen. We kunnen de positie van de knop van de servo ingesteld op elke hoek tussen 0 tot 360 graden met behulp van de opdracht myservo.write(angle); We zijn in eerste instantie instellen van deze waarde 90 om te beginnen met.
void loop {}
delay(500);
Ik += 10;
Als (ik == 180)
{ i = 0; }
myservo.write(i);
}
Hier geven we de verhogingen van de servo van 10 graden met behulp van een for-lus die in principe de waarde van een willekeurige variabele verhoogt ik. Hier blijft de waarde van i aan toenemen van 0 tot 180. Zodra de waarde bereikt 180 hierdoor onze als voorwaarde verklaring moet worden uitgevoerd en dus terug op 0 wordt ingesteld. Dit gebeurt samen met elke nieuwe waarde van i naar de servo wordt gezonden als een hoek die de servo heeft om aan te draaien. Samen is hierdoor de servo te roteren van 0 tot 180 en dan terug naar 0.