Stap 7: How to draw hoe een pixel? -vervolg
De functie "pixel" wordt dan gemaakt voor het opslaan van de pixel op een specifieke locatie in de matrix-buffer. Deze functie neemt twee argumenten, x en y, om aan te geven het programma een exacte coördinaten van waar we de pixel willen. X kan elke waarde tussen 0-127, terwijl y kan elke waarde tussen de 0-63 hebben vast. Coördinaat (0,0) zou worden gevestigd op de bodem verlaten van de kant van onze scherm. Als de coördinaat ofbuitenbereik goedeformaat, vervolgens weergegeven het programma niet om het even wat.
Ten slotte, de functie "Spoelen" wordt gebruikt om weer te geven van de elementen van de matrix buffer door het verzenden van de informatie in 16 byte burst overdrachten als het programma door de hele buffer reizen. Binnen deze functie, TWBR (twee draad bit rate register) is ingesteld op 12 in volgorde upgraden van de frequentie van de Arduino Klok (SCL) van 100 kHz tot 400 kHz. De indiening van de gegevens van deze manier is sneller. Hieronder wordt weergegeven hoe de 12 in de bovenstaande formule werd berekend.
Waar:
CPUFrequency = 16MHz
TWIFrequency = 400kHz
TWI = twee draads Interface