Stap 7: structuren
Je zou kunnen afvragen, waarom heet het bol-knooppunt knooppunt van de wereld. Het is omdat we zullen het toevoegen van een structuur van de aarde aan. Ik heb mijn textuur off van de NASA website. Kunt u degene die ik gebruikt
. Plaats deze in uw project onder GameViewController.swift. Het invoer-scherm moet uitzien als het plaatje hierboven. U kunt nu een textuur in slechts één regel code! Deze regel zal gaan tussen deze twee:
let worldGeometry = SCNSphere(radius: 1.0) let worldNode = SCNNode(geometry: worldGeometry)
Dit is wat u moet toevoegen ertussen:
worldGeometry.firstMaterial?.diffuse.contents = UIImage(named: "world.topo.bathy.200412.3x5400x2700.png")
Dit bewerkt de diffuse van het materiaal van het gebied. Wij stel zijn inhoud aan een afbeelding. De naam van uw textuur met de extensie gaat in de juiste haakjes na het zegt benoemde. Net als dat je hebt een textuur voor je bol en nu weet je de basics scène Kit!
Vindt u het eindproduct hier.