Stap 3: Design Modeling
Overzicht:
Voordat u begint met het bouwen van uw 3D-model, enige tijd duren en nadenken over hoe zult u uw object fysiek te maken. Zoals eerder gezegd, mij wilden voor zitten kundig voor bouwen dit met de hand en met CNC dus ik moest ontwerpen worden gemaakt met behulp van een hand-router, gemeenschappelijke zagen en handgereedschap. Dit beperkt het soort oppervlakken die ik kon gebruiken om beschikbaar router bits maten, werkelijke boor bit maten enz. Als u voor exclusieve CNC ontwerpt, is uw bestrating opties openstellen van nogal wat. U kunt sommige vrije vorm opduiken voor een handgemaakt object doen maar houd in gedachten uw fysieke modellering vaardigheid niveau en hoeveel tijd u bereid bent te zetten terwijl eigenlijk te maken.
Eerste stap: Aanmaken van het 3D-oppervlak
Ik ga niet te gaan op eventuele bijzonderheden van 3D modellering omdat iedereen lijkt om iets anders te gebruiken en er tal van tutorials voor hen allen zijn. Ik gebruik de Autodesk Alias voor modellering, maar elk programma dat oppervlak geschikt voor CNC creëert is prima.
Start door het schetsen van het rechte stuk op Uitzicht die u omhoog met uw 3D-curven geschetst en maak een ruwe 3D-oppervlak. Ook beginnen met de lay-out sommige van de korting op de plank onderdelen die passen in uw ontwerp, moeten zodat u kunt ervoor zorgen om genoeg ruimte voor hen te laten. Probeer niet te raken in de afronding van alle van de randen en besteden veel tijd met de kleine details op dit punt. Haal iets roughed in thats vrij hoekig. Draai het rond en kijk op het voor een tijdje. Kijk naar het vanuit alle hoeken en zien als iets ziet er raar. Soms wat u schets in de ene weergave mogelijk niet hetzelfde uitzien zo geweldig in een andere lidstaat. Neem uw tijd en uw ontwerp aanpassen, zodat het ziet er goed uit in alle weergaven. Zet een paar details in plaats en misschien doen sommige screenshots of snelle weergaven van uw ruwe vorm. Op dit punt als iets nog niet helemaal goed uitzien, kunt u sommige meer schetsen doen via uw 3D screenshots of renderings. Probeer het aantal verschillende schetsen om te trainen van de probleemgebieden en steek hen terug in uw 3D-programma en wijzigingen aanbrengen.
Tweede stap: Het ontwerp hebt voltooid
Zodra alles ziet er geweldig uit alle weergaven, is een goed moment om alle laatste details toevoegen en maken sommige weergaven van uw object. Dit is soort van de laatste controle is dat alles ziet er goed en wanneer u tevreden bent met hoe het eruit in de renderings ziet, kunt u beginnen na te denken over het maken van een reëel prototype. Nog steeds niet gelukkig? Neem de tijd en breng de wijzigingen aan het model. Het is altijd makkelijker om het te veranderen nu dan in een fysieke maquette. Ook dubbel te controleren dat alle uw metingen van de uit de plank items passen in hun plaatsen, evenals de totale afmetingen kloppen. Het is echt klote om de molen iets uit alleen te vinden dat iets niet past.