Stap 1: Verwerven en bereiden van eerste model
Ik ben begonnen met een 3D-model verleend door het orgaan van de Smithosonian, een "leven mask" van Abraham Lincoln.
In het geval dat u geïnteresseerd bent, vertelt Smithsonian ons dat het masker van Lincoln's gezicht werd gemaakt door beeldhouwer Clark Mills op 11 februari 1865, een dag voor Lincoln's vijftig-zesde verjaardag. En hoewel het lijkt alsof hij kaal op het moment was, had hij eigenlijk een volledig hoofd van haar - het was niet alleen gevangen in het masker. (Bron: http://www.smithsonianmag.com/smithsonian-institu...
U vindt de Lincoln masker beschikbaar voor download hier in een verscheidenheid aan formaten:
Ik ben begonnen met het kleinste bestand, omdat het al meer complex dan onze sluitstuk zal zijn. Dat is de 500 k driehoek versie. Download dit bestand en het zal onze basis.
Download en installeer Meshlab van http://meshlab.sourceforge.net/. Dit moet snel en gemakkelijk.
Selecteer bestand -> importeren Mesh importeren het STL-bestand dat u gedownload.
Nu gaan we voor het bewerken van het bestand zodat het hol. Dit zal verminderen de kosten en tijd die nodig is om 3D-print het sieraad. Het zal ook het verminderen van het gewicht, en zal licht laten schijnen door meer gemakkelijk.
Ik geleerd hoe om dit te doen met behulp van de uitstekende richtlijnen hier: https://sites.google.com/site/3dprintfaq/workflows...
We gaan eerst hol uit het model.
Selecteer in Meshlab, Filters--> Remeshing, Simlification en wederopbouw
--> Kwadratische rand ineenstorting en decimering. Dit moet opent een dialoogvenster. Het moet het huidige aantal gezichten tonen en kunt u het nummer van de doelstelling van gezichten. Geef iets veel kleiner zoals 25.000 gezichten en controleren 'behoud grens' en 'behoud normale'. Hit van toepassing en Meshlab zal vereenvoudigen het model. Het ziet er lelijk, maar maak je geen zorgen, dit is gonna be de binnenkant en niemand zal het zien.
Selecteer Filters--> Remeshing, Simlification en wederopbouw
--> Uniforme Mesh Resampling. Selecteer "schone hoekpunten" en "Resample". Voer in het vak "Perc On" (percentage precision) 1.0, en in de offset vak (tweede rij, wereld eenheid) you gonna invoeren van de dikte van de wanden gewenste met een minteken. Dit is want we gaan ter compensatie van de Maas naar binnen om te maken een wanddikte. Ik gebruik "-2,0" zodat de muren 2 mm dik zijn. Nu hebt je gemaakt een tweede exemplaar van de vereenvoudigde mesh thats iets kleiner.
Open het dialoogvenster laag: Selecteer Beeld -> lagen-dialoogvenster tonen
De (vereenvoudigd) buitenste schil verwijderen: In het lagen-dialoogvenster aan de rechterkant, met de rechtermuisknop op de .stl laag en selecteer huidige Mesh verwijderen.
Omkeren van de richting van de binnentent: Selecteer Filters--> normalen, kromming, en oriëntatie--> gezichten richting omkeren. Selecteer Force-flip en druk van toepassing. Nu je git een vereenvoudigde naar binnen gerichte oppervlak.
Nu opnieuw importeren uw origineel. STL-bestand die u hebt gedownload. In het lagen-dialoogvenster aan de rechterkant, klik met de rechtermuisknop op de .stl laag en selecteer Zichtbare lagen afvlakken. Dit zal het mooie originele model combineren met de vereenvoudigde binnenzijde zodat u een hol model.
We gonna Tinkercad gebruiken een paar functies toevoegen aan het sieraad, maar tinkercad heeft
geconfronteerd met een maximale deel complexiteit van 300k (of driehoeken, ik gebruik die onderling verwisselbaar), dus we moeten dit model iets te vereenvoudigen. Als u een andere 3d ontwerpprogramma in plaats van tinkercad kun u waarschijnlijk deze stap overslaan.
Selecteer Filters--> Remeshing, Simlification, en wederopbouw--> kwadratische rand ineenstorting en decimering. Dit moet het openen van het dialoogvenster hierboven weergegeven. Het moet het huidige aantal gezichten tonen en kunt u het nummer van de doelstelling van gezichten. Voer 300.000 en controleren 'behoud grens' en 'behoud normale'. Hit van toepassing en Meshlab zal vereenvoudigen uw model enigszins aan 300.000 gezichten. U moeten zien aan de onderkant van het venster Meshlab dat het nu 300.000 gezichten lijsten.
Sla uw werk op, selecteer bestand -> exporteren mesh en opslaan als een. Opnieuw STL. Nu ben je klaar om te importeren in Tinkercad.