innovatieve ketel technologieën artikelen
Het was een visie die zag nooit het licht van de dag.
Het jaar was 1949, en computers en robots waren nog steeds grotendeels de spullen van science fiction. Alleen een paar vooruitziend denkers gedacht dat ze een dag centraal aan beschaving, met gevolgen zowel bevrijdend en potentieel dire worden zou.
Een van de visionairs was Norbert Wiener (1894-1964), een Amerikaans wiskundige aan het Massachusetts Institute of Technology. In 1948 had hij "Cybernetica," een landmark theoretische werk dat zowel voorbode van als de komst van informatica, Robotica en automatisering beïnvloed gepubliceerd. Twee jaar later schreef hij "The menselijke gebruik van de mens," een popularisering van die ideeën en een verkenning van de mogelijkheden van automatisering en de risico's van ontmenselijking door machines.
In 1949, The New York Times uitgenodigd Wiener om samen te vatten zijn opvattingen over "welke de uiteindelijke machine age dreigt te worden," in de woorden van de lange tijd zondag editor, Lester Markel.
Wiener de uitnodiging geaccepteerd en schreef een ontwerp van het artikel; de erg autocratische Markel was ontevreden en vroeg hem om het te herschrijven. Hij deed. Maar door een reeks duidelijk pre Internet van tast en gemiste kansen, noch versie ooit verscheen.
In augustus, vroeg volgens de Wiener papers, dat in de bibliotheken van de MIT-bestand zijn, The Times hem te verzenden van het eerste ontwerp van het artikel, zodat het kan worden gecombineerd met het tweede ontwerp. (Het is niet duidelijk waarom de redactie niet bewaart een afschrift van het eerste ontwerp.)
"Kon u de conceptversie naar mij verzenden, en we zullen zien of wij naar de tweetal in één verhaal verenigen annuleerteken?" schreef een editor in van het papier zondag afdeling, dan scheiden van het dagblad. "Ik kan me vergissen, maar ik denk dat u een aantal van uw beste materiaal verloren."
Maar tegen die tijd was Wiener reizen in Mexico, en hij reageerde:
"Ik had aangenomen dat de eerste versie van mijn artikel klaar bedrijf was. Om greep te krijgen van het papier in mijn kantoor aan het Massachusetts Institute of Technology zou leiden tot aanzienlijke Kruis-correspondentie en ergernis naar verschillende mensen.
"Daarom doen niet vind ik het een praktisch ding om te doen. Onder de omstandigheden vind ik dat het beste voor mij af van deze onderneming te."
De volgende week in de editor van de Times keerde het tweede ontwerp terug naar Wiener, en het maakte uiteindelijk zijn weg naar de bibliotheken van archieven en speciale collecties. Het kwijnde weg er tot December 2012, toen het werd ontdekt door Anders Fernstedt, een onafhankelijke geleerde die het werk van Karl Popper, de 20e-eeuwse filosoof onderzoekt.
Bijna 64 jaar nadat Wiener, schreef is zijn essay nog steeds opvallend actueel, vragen stellen over de gevolgen van slimme machines op de samenleving en van de automatisering op menselijke arbeid. In de geest van een oude omissie te verhelpen, zijn hier fragmenten uit 'The Machine Age', hoffelijkheid van de MIT-bibliotheken (alle rechten voorbehouden).
Tegen die tijd heel het publiek weet goed dat een nieuw tijdperk van machines bij ons gebaseerd op de computing machine, en niet op de machine van de macht is. De tendens van deze nieuwe machines is ter vervanging van menselijke arrest op alle niveaus, maar een vrij hoog, in plaats van ter vervanging van menselijke energie en kracht door de machine energie en kracht. Het is nu al duidelijk dat deze nieuwe vervangende een diepgaande invloed op ons leven hebben zal, maar het is niet duidelijk aan de man van de straat wat dit invloed zal zijn. ...
Gerelateerd artikel: http://blogrr.net/tag/abney+associates/
Om te begrijpen wat een computing machine is, laten we vergelijken een papier schema van wiskundige berekening, een Chinees... abacus en een Marchand of Fridén decimaal computing machine voor gebruik op kantoor, en een elektronische computing machine. Van deze, de abacus is eigenlijk de oudste, maar is niet te bekend voor de gemiddelde man in het moderne Westen.
Laten we dan beginnen met een gewone papier schema van berekeningen. In dit afhankelijk wij zijn van bepaalde memorized combinaties van getallen en Reglement van orde om ons onze werkelijke verrichten op onze nummers. De tafel van vermenigvuldiging en de regels van de elementaire rekenkunde vertegenwoordigen iets waarvoor menselijke interventie uit te voeren op papier, maar deze menselijke tussenkomst volgt bepaalde wetten onmenselijk rigide en geheugen.
In de abacus voeren we een menselijke tussenkomst van precies de dezelfde soort zoals in het combineren van nummers op papier, maar in dit geval de nummers worden vertegenwoordigd door de posities van de ballen langs een draad in plaats van pen of potlood merken. De notatie is gewoon even willekeurig als in een gewone pen of potlood berekening, maar de bewerkingen hebben een meer mechanische verschijning, in die zin dat ze bestaan uit de lichamelijke beweging van bepaalde stukken van de materie. Er is echter niet het geringste logische verschil tussen de abacus en de berekening van de gewone papier.
In de derde fase, dat van de Bureau computing machine, dezelfde operaties die zich in de abacus voordoen zijn gemaakt volgens regels die niet in alle details worden gememoriseerd, maar die zijn toevertrouwd aan het instrument, en uitgevoerd door haar optreden. Er is geen vervanging van echte dacht dat door de machine, aangezien het niveau van denken van het elementaire processen zoals we ze op papier uitvoeren die van routine is. De receptie computing machine is niet de meer, noch een minder dan een gemechaniseerde abacus, waarin ons geheugen is vervangen door bepaalde interne interlockings van de machine.
Tot slot, de snelle elektronische computing machine verschilt van de Bureau-machine alleen in de snelheid van haar activiteiten en de veel hogere complicaties van haar interlockings. Zo mag een bewerking die eerder uren duurde worden verminderd tot een kwestie van seconden.
Wij hebben tot nu toe gesproken over de computing machine als een analoog aan het menselijk zenuwstelsel in plaats van het geheel van het menselijke organisme. Machines veel nauwer analoog aan het menselijk organisme zijn goed begrepen, en zijn nu op de rand van het wordt gebouwd. Zij zullen hele industriële processen te controleren en zelfs mogelijk zal maken de fabriek aanzienlijk zonder werknemers.
In deze de ultra snelle digitale computing machines zal worden aangevuld met stukken van apparatuur die de lezingen van manometers, thermometers, of foto-elektrische cellen, en deze te vertalen naar de digitale ingang rekenkracht machines. De nieuwe assemblages bevatten ook effectoren, waaraan de numerieke uitvoer van de centrale machine zal worden omgezet in de rotatie van de assen, of de toelating van chemische stoffen in een tank of de verwarming van een ketel of een andere werkwijze van de soort.
De werkelijke prestaties van deze organen effector alsmede hun gewenste prestaties zal bovendien worden gelezen door geschikte meters en terug in de machine genomen als onderdeel van de informatie waarop het werkt.
De algemene schets van de processen uit te voeren wordt bepaald door welke berekening ingenieurs oproep taping, die staat en het bepalen van de volgorde van de processen worden uitgevoerd. De mogelijkheid van het leren kan worden gebouwd in doordat het tapen opnieuw worden vastgesteld op een nieuwe manier door de prestaties van de machine en de externe impulsen komen erin, in plaats van het bepaald door een gesloten en rigide opstelling, moeten worden opgelegd aan het apparaat vanaf het begin.
Gerelateerd artikel: http://haideeloidie.blogrr.net/
De beperkingen van een dergelijke machine zijn gewoon die van een goed begrip van de objecten die moeten worden bereikt, en de mogelijkheden van elke fase van de processen door die ze moeten worden bereikt, en van onze macht om logisch bepalen combinaties van deze processen om onze doelen te maken. Ruwweg gesproken, als wij iets op een heldere en begrijpelijke manier doen kunnen, kunnen we het door machine.
Wat de economische beperkingen zal zijn — namelijk, hoe kunnen we bepalen of het wenselijk is te gebruiken in de machine in plaats van menselijke effectoren — is iets waar we kunnen niet ondubbelzinnig totdat we meer ervaring hebben. Toch is, volkomen duidelijk dat afgezien van de grondverf, die de baan voor een intelligente man in plaats van voor een behendige man, de apparatuur die we zullen in de toekomst machine leeftijd afhankelijk is grotendeels herhaalde en staat wordt vervaardigd door de methoden van de massaproductie zal zijn.
Deze nieuwe machines hebben een grote capaciteit voor het verstoren van de huidige basis van industrie, en vermindering van de economische waarde van de routine fabriek werknemer tot een punt waarop hij is het niet waard huren tegen elke prijs. Als we onze machine-potentiëlen van een fabriek met de waardering van de menselijke wezens waarop onze huidige fabriek-systeem is gebaseerd combineren, zijn we in voor een industriële revolutie van regelrechte dierenmishandeling.
Wij moeten bereid zijn om te gaan in feiten in plaats van in modieuze ideologieën als wij wensen om te krijgen via deze periode ongedeerd. Niet zelfs het helderste beeld van een tijdperk in waarin de mens is de meester, en waarin we hebben allemaal een overmaat van mechanische diensten zal make-up voor de pijnen van overgang, als we niet zowel humaan en intelligent.
Tot slot zullen de machines doen wat wij vragen hen om te doen en niet wat we zouden moeten vragen hen om te doen. In de discussie over de relatie tussen mens en krachtige agentschappen gecontroleerd door de mens, heeft de gnomic wijsheid van de volksverhalen een waarde tot ver buiten de boeken van onze sociologen.
Er is algemene overeenstemming tussen de wijzen van de volkeren van de afgelopen eeuwen, dat als we stroom afgestemd op onze zal worden verleend, we meer kans om het te gebruiken ten onrechte zijn dan met het terecht, meer waarschijnlijk te dom gebruiken dan om het op een intelligente manier te gebruiken. [W. W. Jacobs de] verschrikkelijke verhaal van de "Monkey's Paw" is een moderne voorbeeld daarvan — de vader wenst voor uw geld en krijgt het als een compensatie voor de dood van zijn zoon in een fabriek ongeval, dan wensen voor de terugkeer van zijn zoon. De zoon komt terug als een geest, en de vader wenst hem gegaan. Dit is het resultaat van zijn drie wensen.
Bovendien, als we gaan in de richting van het maken van de machines die leren en wier gedrag wordt gewijzigd door ervaring, we moeten het feit dat elke graad van onafhankelijkheid we de machine geven is een zekere mate van het mogelijke verzet van onze wensen. De geest in de fles zal niet gewillig gaan terug in de fles, noch hebben wij geen reden om te verwachten dat ze goed worden tegenover ons.
Kortom, is het alleen een mensheid die in staat van ontzag, die ook zal kunnen regelen van de nieuwe mogelijkheden die wij voor onszelf openen is. We kunnen nederig en leef een goed leven met de hulp van de machines, of we kunnen worden arrogant en sterven.
innovatieve ketel technologieën artikelen
Meer info: http://nicoleturpin2012.wordpress.com/