Zou het niet mooi zijn als we informatie over het oppervlak van objecten kunnen zin bij onze vingertoppen? De manier hoe raken we objecten, kan firma we druk op hen en in het algemeen hoe we bewegen info de fysieke ruimte allemaal worden weergegeven op het oppervlak van het omringende milieu.
Via dit project ga ik laten zien hoe te doen een real-time projectie mapping op het oppervlak. Dit project is onderdeel van een interactieve kunstinstallatie, waarover u meer informatie hier kunt vinden: http://www.behnazfarahi.com/204244/3324945/galler...
Het hoofddoel van de projectie mapping is aan project Contour lijnen voor het weergeven van ruimtelijke informatie over het oppervlak in real-time. Bovendien, real-time projectie mapping in dit project verbindt de digitale wereld aan de fysieke wereld en verhoogt het bewustzijn van het publiek over de fysieke omgeving.
Voor wie dit project kunnen nuttig? Als u bent een kinetische kunstenaar en moet real-time projectie mapping welke hiermee speciale informatie over de wijzigingen van de oppervlakte, of u bent geïnteresseerd in het creëren van een omgeving die fysieke interactie binnen de oppervlakte van de omgeving door de manier verhoogt dat u aanraakt en verplaatsen in een ruimte, u dit project mogelijk interessant vindt.
Waarom topografische lijnen? Het onderliggende concept is dat contourlijnen lijnen die verbinding maken met gegevenspunten van gelijke waarde en worden weergegeven als lijnen zijn te brengen deze informatie aan de kijker. Traditioneel tonen deze waarden aan wijzigingen in de hoogte van het oppervlak voor het genereren van een kaart van de contour van een liggend terrein of topografie.
In "ademhaling muur 2.0" sinds de staafjes verhuisd het oppervlak, informatie over het oppervlak voortdurend aan het veranderen was. Het publiek genereert verschillende fysieke beweging op het oppervlak van de muur door hun handgebaren, terwijl de nieuwe oppervlakte informatie wordt verwerkt en geprojecteerd op het oppervlak. Wat is interessant hier is het feit dat de projectie en fysieke beweging worden opgesloten in een feedback-lus. Echter, u misschien wel interesse in het overtuigen van uw publiek te raken van het weefsel en zich inlaten met het oppervlak.
Dus is de procedure die ik gebruikte als volgt:
Sprong Motion > informeert de beweging van de muur (Arduino & landbouwindustrie) > diepte Camera legt nieuwe informatie (verwerking) > gegevens ontvangt en projectie dienovereenkomstig kaarten
Let op: In mijn definitieve ontwerp video de projectie lijnen werden bewust heel subtiel, maar u kunt de dichtheid van de lijnen op basis van uw behoefte.