Stap 1: De noodhulp en doorsneden
Stel je voor elke pixel in een afbeelding als een rechthoekige kolom, met een hoogte gelijk is aan de intensiteit. Een donker blauwe pixel hadden een korte hoogte, terwijl een helder oranje pixel zou relatief hoog.
Gelukkig, het is niet noodzakelijkerwijs model dit drie dimensionale reliëf om te vinden zijn cross-secties. Denk aan de eerste horizontale doorsnede, aan de voet van het reliëf (0% intensiteit). Deze doorsnede zou omvatten de gehele rechthoekige breedte van het reliëf, en daarom elke pixel in de afbeelding.
Nu, stel je de volgende doorsnede up, een beetje hoger, 1/16e van een duim omhoog. Elke pixel met intensiteit hieronder 6,25% niet zou worden opgenomen in deze doorsnede, maar alle pixels boven dit intensiteit zou zijn. Op deze manier worden steeds meer pixels uit elke doorsnede gefiltreerd.
Op de laatste doorsnede worden alleen de pixels met een intensiteit van ten minste 93.75% opgenomen.
Ik schreef de software om te bereiken deze filteren. Op elke doorsnede, werd elke pixel onder de intensiteit van de huidige doorsnede vervangen door wit. Hiervoor om correct te werken, kon de bronafbeelding een zuivere witte pixels niet hebben. Ik heb aangepast van de afbeelding in Photoshop om te controleren of dit curven.