Stap 3: Stap 2: het maken van de bluetooth App.
De aanbevolen software om dit te doen is de uitvinder van de MIT App. Het is gebruiksvriendelijk en werkt prima zodra het klaar. De volgende reeks wordt aanbevolen voor het ontwerpen van uw app:
- Ga naar http://appinventor.mit.edu/explore/ en maak een account
- Zodra u uw account kunt u beginnen met het maken van uw app. Klik op projecten, en vervolgens op "Start nieuw project".
- Eerst, moet u de interface van uw app. U kunt het ontwerp opgenomen in dit Instructable volgen, echter, kunt u het volgens uw eigen voorkeur. Wat ontwerpen u kunnen gebruiken, moet u de volgende knoppen opnemen: aanval (om te plaatsen uw wapen), vooruit, verliet stoppen, rechts, omkeren. U moet ook een Plukker van de lijst met de naam "connect" om te kiezen van het bluetooth-apparaat uit uw auto te verbinden met het opnemen.
- Op het linker gedeelte van het ontwerpvenster vindt u een sectie met de naam 'Palet' dan een menu dat heet "User interface" Hier vindt u alle opties die u aan uw ontwerp toevoegen kunt. In dit geval zullen alleen u: knop, de Plukker van de lijst en labels. U kunt ook om beelden te gebruiken.
- U kunt nu beginnen met het slepen van de elementen die u wilt gebruiken naar het gedeelte waar het zegt "Viewer". U kunt uw knoppen regelen hoe dan ook u wilt. Het wordt aanbevolen dat u de naam van je rode knoppen programmeren om gemakkelijker te maken. Op het "menu van de componenten" zoeken naar een bepaalde knop, vervolgens tikken daarop. Zodra u dit doet, ga naar de onderkant van de dezelfde sectie, en vindt u twee knoppen: naam wijzigen en verwijderen. Klik op naam wijzigen om de naam van de knop wijzigen.
- Zodra uw ontwerp klaar is, klik op "blokken" om te beginnen met het programmeren van uw app. Het 'Palet' menu zal nu worden genoemd "Blokken". Deze blokken zijn eigenlijk de instructies die worden gebruikt voor het programmeren van uw app. De eerste code die u zult moeten maken is degene die de app maakt verbinding met de bluetooth-module. De afgewerkte code wordt weergegeven in de tweede foto.
- Nu kunt u de code voor elke knop. Dit is het grootste deel van de app omdat, dankzij dit, u zal zitten kundig voor uw Androïde apparaat gebruiken als uw controller. De volgende afbeeldingen tonen hoe deze code moet gebeuren.
- De letters die zijn gekozen om te worden verzonden wanneer u op een knop klikt zal bepalen de Arduino. Op de volgende sectie over de Arduino code zal dit worden uitgelegd.
- Zodra u klaar bent met uw app, klik op te bouwen, dan App (QR-code). Scannen met uw mobiele telefoon om het gebruik van de app te kunnen.
- Als u verbinden met uw bluetooth-module wilt, selecteer de selectielijst "Connect" om te laten zien van elk bluetooth-apparaat dat beschikbaar is. Wees voorzichtig om de te kiezen die overeenkomt met uw auto.