Stap 4: Hoe werkt het? (Deel 4)
Alles wat die ik zojuist beschreven gebeurt natuurlijk zonder dat u hoeft te doen. Opzetten van twee grote luidsprekers, het afspelen dezelfde periodieke, Dwaal rond, en als je aandachtig luistert, kun je waarschijnlijk vinden van de punten van constructieve en destructieve interferentie.
Maar laten we zeggen dat wij willen spelen een uitgebreide prank op Bobby, waar geen kwestie waar hij dwaalt op de kamer, hij hoort bijna niets uit de twee sprekers, terwijl iedereen anders in de kamer klaagt over hoe luid is. Als we altijd waar Bobby stond wisten, kunnen we een verschuiving van de fase tussen de twee signalen voordat die ze bent gespeeld zodat ze destructief interfereren wanneer zij Jeroens oren halen toevoegen! Nu één luidspreker een golf van de zonde met frequentie w speelt, [sin(wt)], en de andere spreker speelt een golf van de zonde met de dezelfde frequentie w en een dynamisch veranderende offset, [sin(wt+phi(t))]. Om erachter te komen welke fase verschuiving is nodig op elk moment, we planten een kleine microfoon op Bobby die ons vertelt hoe we moeten aanpassen van de fase-verschuiving op basis van het volume van het geluid ontvangen.
Dat is de basisgedachte achter lichtbundel vorming-tweak de fase-verschuiving tussen de signalen op meerdere sprekers bespeeld, en wij kan veroorzaken geluidsgolven om constructief of destructief interfereren op punten van onze keuze. Voortdurend aanpassen die fase-verschuiving en we Bobby kan verwarren als hij de kamer rond loopt. In de rest van dit Instructable laten we u hoe te bouwen van een kleine circuit dat lichtbundel vorming aantoont.