Stap 1: Modelleren het deel in SolidWorks
Hierboven is een piek in de progressie van ontwerp tot eindproduct.
Hoog niveau stappen zijn:
- Trace/ontwerp afbeelding in SolidWorks
- STL-bestand importeert met PartWorks 3D en molen in een stukje wax met behulp van ShopBot
- Wax gebruik te maken van een mal Oomo
- Vloeibare kunststof Smoothcast gebruik te maken van de deur decoratie
- Verf/hand verf
Ik speelde rond met mijn Deurknopje en bepaald dat het meest absoluut kon niet worden genomen uit elkaar zonder snijden dwars door het stuk. Dus, ik wist dat ik zou hebben om de schimmel twee delen die zou kunnen rond de knop passen. Ik begon door het maken van mijn model in SolidWorks. Ik geïmporteerde een beeld van het karakter en getraceerd het, dan geëxtrudeerd in verschillende graden.
Opmerking: Maken van een nieuwe schets wilt traceren van een afbeelding in SolidWorks, en importeer een afbeelding van uw keuze via Tools -> schets Tools -> schets foto. Vervolgens kunt u de standaard tekenhulpmiddelen te schetsen over de afbeelding.
U kunt ook gewoon Mijn bestand Solidworks gebruiken, wanneer u mij krediet verlenen :)
Ik had gehoopt om toe te voegen meer textuur dan Solidworks toegestaan, dus ook gespeeld rond met Autodesk Mudbox (eerste afbeelding hierboven), een opmerkelijk programma welk lets u push- en pull mazen rond als een blok voor klei! Hoewel ik had een heleboel plezier te spelen, ik maakte me zorgen dat het ontwerp kan komen kijken rommelig, en dus uiteindelijk gekozen voor de platte versie afdrukken en opslaan wat meer subtiele met Mudbox voor een andere keer werken. [Pro tip: als u zou willen gebruiken van Mudbox met een bestand van SolidWorks-u zult moeten gebruiken Meshlab converteren van STL naar OBJ formaten).